Computer doet raar

Status
Niet open voor verdere reacties.
uuhhh er is een enrnstig probleem met je bestuurings systeem

door de winkel word er een paket opgezet zo dat je hem zonder cd kan booten

dit gebuurt nu als je verder gaat zal je w7 terug op je pc zetten en alle bestanden kwijt zijn en programmas

ps sorry voor de spelfouten

om welke pc gaat het welke merk enzo en om welke besturing draait hij tot nu toe

ow sorry ik zag eerst niet dat je de cd er in stopt

wat gebuirt er dan

want je kan niet 1-2-3 xp erop zetten in de niewue acer daarvoor heb je win 7 nodig of vista

het zou even handig zijn als je vermeld welke besturing systeem je draait ?

je kan proberen om je windows te herstellen maar dan moet ik wel even weten welke windows je draait

en ben je in bezit van een windows installatie cd ?

Laatst bewerkt:
Ik kan niks lezen op je beeldscherm, wel kan je een paar dingen proberen.

#1 Haal je RAM uit je moederboord, en stop dit er weer opnieuw in.
#2 Probeer je te herinneren wat je hebt gedaan voordat je computer raar begon te doen.

Laat het me weten!

ja probeer is wat l3efamousz zegt

alleen start is met 1 van de 2 dimms op en test het andersom ook uit (ik ga ervan uit dat je 2 dimms hebt)

want je kan niet 1-2-3 xp erop zetten in de niewue acer daarvoor heb je win 7 nodig of vista
Wat is dit voor advies?
Xp kun je rustig installeren, echter zal je mogelijk moeite met drivers hebben.

Ik weet misschien wat het is (als ik kijk naar je moederboord melding en daarna windows installatie)
Ik denk dat je hebt ingesteld dat je BIOS niet boot vanaf je harde schijf, maar vanaf je CD.

Oftewel: Je computer start de CD, in plaats van windows op de harde schijf.

Wat er precies gebeurd is ik was bezig op Internet Toen liep hij helemaal vast en kon niks Anders dan opnieuw opstarten dat gedaan Toen starten hij helemaal niet meer op ik heb Toen in een Andere PC xp er op gezet en Toen weer terug geplaats in De pc ram geheugen heb ik al geprobeerd en helpt helemaal afentoe krijg ik cmos checksum bad maar als ik De CD er uit haal en dan opstart doet hij precies HET zelfde , het is een Acer aspire m5640 en is 3 jaar oud

Inderdaad dat gaat niet werken. Je XP installatie hecht zich aan die computer. Zet je de hardeschijf daarna in een andere computer dan detecteert hij dat de hardware anders is dan waarmee hij geinstalleerd is, en geeft hij gewoon een foutmelding en blijft herhaaldelijk opnieuw opstarten.

Echt, als je niet weet waar je het over hebt en waar je mee bezig bent, breng 't ding dan gewoon bij een pc-winkel langs en laat hun het oplossen....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan