computer doet vreemd na installatie kabelinternet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robbert1978

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
2 nov 2002
Gister was ik bij iemand om even te helpen met zn computer. Het probleem is dat hij sinds hij overgegaan is op kabelinternet zijn pc bij het afsluiten raar doet. Hij krijgt dan allemaal strepen op zn beeld, net alsof de videokaart niet goed zit ofzo. Ik dus ff gekeken. Even kaarten eruit gehaald (waren er niet veel, alleen geluidskaart, netwerkkaart en videokaart). Een voor een de kaarten er weer ingestopt en steeds testen. Deed hij goed, tot ik zn netwerkkaart erin stopte, toen kreeg ik het probleem weer.

Nog geprobeerd netwerkkaart en andere kaarten in ander slot te stoppen maar dat hielp ook niet echt, kreeg ik steeds blauw scherm bij afsluiten.

Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn?

Wat voor blauwscherm?
Eentje met een foutmelding?
Zo ja, graag de exacte foutmelding even plaatsen.

Was met een foutmelding inderdaad, wat voor foutmelding precies weet ik niet meer maar denk dat dat met het feit te maken had dat hij in een bepaald slot zat waar hij niet goed mee communceerde ofzo want in een ander slot kreeg ik dat blauwe scherm niet maar dus wel dat gestreep bij het afsluiten.

Dat blauwe scherm is opzich ook bijzaak, het belangrijkste is eigenlijk wat dat gestreepte scherm is. Zou het kunnen dat die netwerkkaart gewoon niet goed is?

Het blauwescherm kan juist een aanwijzing zijn wat er mis is.

Het feit dat je een blauw scherm krijgt, doodat je de kaart in een ander slot steekt heeft te maken dat de irq die aan jouw kaart is toegewezen in de desbetreffende slot.
Dat je vreemde strepen krijgt bij het afsluiten lijkt mij op een driver probleem van je monitor, of als je pc een a-merk is, kan je het probleem mischien met een patch oplossen.

Lijkt me geen driver probleem van monitor want dan zou je het niet alleen bij het afsluiten krijgen maar altijd

O nee hoor.
Bij sommige pc`s krijg je wel degelijk een probleem met de monitor als je windows afsluit.
Ik heb precies zoiets meegemaakt met een Toshiba
Equim 3300m.
Elke keer als ik windows afsloot kreeg ik strepen op het scherm.
De oplossing was de juiste driver voor de monitor te installeren.

Maar dan nog is het vrij vreemd dat het komt na installatie van kabel internet, en op moment dat ik netwerkkaart eruitgooi doet hij het goed.

Heb de netwerkkaart al op 10 Mbit half duplex gezet?
Teminste als de netwerkkaart direct met je modem verbonden is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan