Computer doet vreemd na up-grade Help!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

noort666

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2006
Hallo, ik heb een vraag. Ik heb net mijn computer ge-upgrade, maar nu doet mijn computer vreemd en kan ik een heleboel dingen niet meer.

Ik heb het volgende systeem:

-intel Core 2 Duo E6550
-Asus P5K SE moederbord
-Nvidia 8800 GTS 640 MB
-2 gb Corsair Twin2X DDR2 C4 6400
-80 gb nieuwe harde schijf (SATA schijf met zo'n kleine l-vormige stekker)

Ik heb dit systeem samengesteld op advies uit een PC blad en ga ervan uit dat deze onderdelen goed samengaan.

Ik heb de volgende problemen:
1: Als ik de computer voor de eerste keer opstart, krijg ik allemaal vreemde lijnen door het beeld en start de computer zichzelf vervolgens opnieuw op. Daarna is het beeld gewoon goed. Als ik de computer daarna zelf een keer opnieuw opstart blijf het beeld ook goed.

2: Windows herkend de on-board geluidskaart niet en ik heb dan ook geen geluid. Ik heb een cd-rom bij het moederbord gekregen met daarop drivers voor o.a de geluidskaart, meer ik kan deze cd-rom wel lezen, maar ik kan geen drivers vanaf deze cd instaleren.
Ik heb nog in de bios gekeken en daar staat de geluidskaart op enabeld, dus aan.

3:Ik heb vervolgens een spel geinstaleerd (Faces of War) en ik kon dit spel gewoon instaleren, maar als ik het spel opstart, dan krijg ik een foutmelding. Op mijn oude systeem draaide dit spel gewoon onder XP.

Ik heb zelf het vermoeden dat het probleem bij mijn moederbord ligt, maar ik weet dit niet zeker en ik weet al helemaal niet wat ik eraan moet doen. Wie kan mij helpen.

Alvast bedankt.

Vr. Gr. Marc

heb je wel windows geherinstaleerd ? dus voledig de schijf gelegt en opnieuw er op.

(...)
maar ik kan geen drivers vanaf deze cd instaleren.

3:Ik heb vervolgens een spel geinstaleerd (Faces of War) en ik kon dit spel gewoon instaleren, maar als ik het spel opstart, dan krijg ik een foutmelding. .

Vr. Gr. Marc

Waarom kan je de driver niet installeren? Graag meer info.

Wat staat er in die foutmelding? Ook hier graag meer info.

Bedankt voor de reacties. Om de een of andere reden lukte het mij ineens om de drivers wel te instaleren. Ik kon de drivers een voor een wel instaleren en niet via het programma wat op de cd stond. ik heb dus weer geluid en het spel doet het ook.

Ik heb alleen nog dat ik vreemde lijnen in beeld krijg als ik voor de eerste keer opstart. Dus daarna niet meer, ik bedoel als ik de computer vervolgens zelf opnieuw opstart??

In reactie op de vraag: ik heb Windows geinstaleerd op een helemaal nieuwe schijf, deze heb ik eerst nog geformateerd.

Mocht iemand nog een oplossing hebben voor de veermde lijnen dan hoor ik het graag.

Alvast bedankt.

Vr. Gr. Marc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan