Computer dood na usb koppeling

• Onderwerp starter Onderwerp starter glaz
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

glaz

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 okt 2006
Hallo,

Nadat ik de usb van mijn scanner in mijn computer gestoken had, gaf mijn computer een melding dat er op neer kwam dat er een stroomspanningoverschrijding is. Hierna kon ik mijn computer niet meer opstarten (het ging wel aan, alleen werkte niet meer verder). Nu rook ik wel even een verbrande plasticachtige geur. Mijn vraag is wat er nu aan de hand kan zijn en wat ik kan doen?

mvg

Glaz

(het ging wel aan, alleen werkte niet meer verder).

wat moet ik me daar bij voorstellen ? je hoort de ventilator wel maar verder helemaal niets of windows start niet op (dus wel de bios)? Hoor je je schijven wel/niet ? Blijft de monitor helemaal zwart ( geen signaal)..??

Zit de usb stekker van je scanner rechtstreeks op je pc of in een hub waar weer een stroom-adapter op aangesloten is? Die laatste optie kostte mij ooit een digitale camera, het was wel een Trust, dus zo'n groot verlies was het niet, maar toch.......... :D

en als je iets vreemds luchte is er wat door gebrand ,dus stuk,zal je moeder board wel zijn dan

(het ging wel aan, alleen werkte niet meer verder).

wat moet ik me daar bij voorstellen ? je hoort de ventilator wel maar verder helemaal niets of windows start niet op (dus wel de bios)? Hoor je je schijven wel/niet ? Blijft de monitor helemaal zwart ( geen signaal)..??

Alleen de ventilator idd! Het schrijven hoor ik niet, monitor op zwart en windows start niet op

Laatst bewerkt:
Er moet volgens mij ergens een zekering bij je voeding zitten. Het is ff prullen maar dan kun je bepaalde dingen uitsluiten. Als je moederboard naar de knoppen is zouden je schijven toch gewoon moeten draaien........

De voeding is waar de 230V stekker in komt toch, dit is een vierkant dicht geheel. Kan het zijn dat de zekering hier in zit?

De zekering ziet er goed uit. Er is wel iets gesmolten met de naam PFC Choke B...Het hangt boven de printplaat en op de printplaat zitten witte sputters gesmolten plastic(?) kan dat en wat is dat?

Laatst bewerkt:
dit is een onderdeel in de voeding die is dus door gebrand.
waarschijnelijk heeft die wel de rest van je pc spullen beschermd met het door springen.

Laatst bewerkt:
aanvullende informatie

A.jpg

http://domino.automation.rockwell.com/applications/kb/RAKB.nsf/0/E518D70180AF32CA85256DDE004E6F69?OpenDocument

ik denk toch dat er meer aan de hand was en dat het misschien toeval is dat die net stuk ging met de scanner aan te sluiten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan