Computer en PS3 krijgen geen internet binnen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Exquizzite

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2010
Goedenavond helpmij forum

Gisteren heb ik van een vriend een Sweex router gekregen, een Sweex SW015, een gehele nieuwe router in doos. Ik heb de router dus aangesloten met alle kabels, toen ik dus de woonkamer computer (Windows 7) aandeed, kreeg hij gelijk internet zonder enig probleem.

Ik liep dus naar mijn computer(Windows XP) in mijn slaapkamer en daar kreeg hij geen internet. In een melding rechtsonder stond er dat er wel verbinding was maar beperkt.

Ik probeerde toen mijn Playstation 3 en die kreeg ook geen internet. Dus ik dacht dat ik mijn router moest resetten want dat had ik niet nog gedaan omdat mijn woonkamer PC wel gewoon internet kreeg zonder te resetten. Ik ging dus naar mijn router, ik zoek naar een knopje, wat blijkt is dat er helemaal geen knopje is, nergens te vinden. Ik zoeken naar de handleiding, is er ook niet. Ik bekijk de CD en daar was wel een handleiding te vinden een 2 bladzijdige handleiding met daar bij een afbeelding waar ik me ethernet draad moet insteken, lekker handig.

Ik denk dat ik vrijwel alles heb geprobeerd, stroom kabel eruitgehaald bij mijn router & modem, computer en ps3. Ik heb ook geprobeerd naar de menu van mijn router te komen maar nee geen elke IP werkt niet, zelfs niet de adres die ik krijg bij ipconfig. Geen enkel adres schijnt te werken, zelf hebben ze die ook niet meegegeven. Ik heb ook de sticky thread, UPC Arris advies gevolgd maar dat werkte ook niet. Het lijkt alsof niks lijkt te werken en ik gewoon een doos met ethernet gaten heb gekregen. lol

Mijn PS3 krijgt de laatste tijd helemaal geen internet trouwens, zelfs niet van mijn modem sinds mijn andere router stuk is gegaan. Normaal ontvangt hij wel internet van mijn modem.

Mijn vraag is dus: Wie weet hoe ik internet kan krijgen op mijn PS3 en computer? Ik zit er meer overin dat ik geen internet op mijn PS3 heb tevens ga ik wel een andere router kopen als deze niet werkt.

Mvg,
Isaac

Laatst bewerkt:
Het is geen router, maar een switch. Zie hier. Vandaar dat er geen handleiding is, want aan een switch is niets in te stellen.
Dus (als het apparaat van de provider een Kabel-/adsl modem is), dan krijgt maar 1 computer/apparaat Internet bij inzet van een switch.

Je zult dus toch een breedband router moeten kopen (bedrade versie of draadloos).

Succes,

Tijs.

Ooohhh okay, thank you! Mijn volgende vraag lol wat is een switch dan? Als ik alleen mijn ps3 aansluit (ook geprobeerd trouwens) krijg ik nog steeds geen internet.

Mvg,
Isaac

Probeer het maar eens als je de modem van de provider een tijdje uitzet (laten we zeggen 30 minuten) en het dan nog een keer probeert met alleen de PS3 eraan. Goede kans dat de PS3 dan wel kan internetten.

Wat een switch is ga ik niet uitleggen. Kijk op wikipedia, google etc. voor een uitleg. Er is een enorm verschil tussen een router en een switch, dat wil ik je nog wel vertellen.

Ik heb je al aangegeven wat je wél nodig hebt (indien je provider alleen een kabel-/ADSL-modem beschikbaar stelt): Een breedband router

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan