Computer erg langzaam

Status
Niet open voor verdere reacties.

wheijkoop

Gebruiker
Lid geworden
3 mrt 2004
Berichten
91
Mensen,

Bij deze een volgens mij uitdagend probleem dat voor mij steeds meer ellende betekent. Als ik mijn computer opstart en hij is in Windows XP dan gaat hij ruim 5 minuten laden (harde schijf lampje brandt vrijwel constant) voordat je uberhaupt iets kunt gaan doen.
Als hij dan uiteindelijk uitgeladen is werkt alles nog supersloom (ter indicatie word opstarten duurt dan bv 1 minuut!) Heb Athlon 1,6 GHZ 256 DDR-ram.
Heb al diverse virusscanners aan het werk gezet, maar mn pc is gewoon schoon. Geen spyware aanwezig (oa getest met ADaware), harde schijf gecontroleerd op fouten en gedefragmenteerd, maar niets helpt!
Is om moedeloos van te worden. Weet niet weer waar ik moet zoeken. Iets in mijn computer tast de prestaties ernstig aan.
Wie biedt uitkomst????????
 
Welke antivirus/firewall draai je ?
Windows up to date ?
Vernieuw je drivers eens.
 
Gebruik Norton Antivirus 2003 die bijgewerkt wordt. Firewall is zonealarm en ook mn drivers heb ik al vernieuwd. Enige wat ik niet heb is Windows up to date. Werkt bij mij niet aangezien ik niet volledig legaal xp op comp heb staan.
 
Dat ben je wel vatbaar voor bepaalde dingen als je geen update kan doen.
Je gebruikt nav 2003 en een firewall en je draait xp met een geheugen van maar 256 mb.
Denk dat daar ook je probleem ligt,nav vreet ook geheugen.
 
Ja daar zit wat in, maar gebruik nav al ruim 1 jaar. Voordat de ellende begon was mijn computer altijd supersnel.
Heb nav ook weleens gedeinstalleerd, maar comp wordt er niets sneller door.
 
plaats er eens 256mb bij,en kijk dan hoe die loopt.ik denk een stuk sneller
 
het probleem lokaliseren is m.i. redelijk simpel:
start in de veilige modus op. Gaat dit soepel ?

Kijk in de veilige modus wat is opgestart (en noteer dit alles) en start daarna normaal op. Kijk wat mee is opgestart en ga vervolgens stuk voor stuk de zaken uitschakelen, waarbij je telkens opnieuw opstart. Uiteindelijk zal je de software vinden die verantwoordelijk is voor de trage opstart. Daar moet je dan wel een passende oplossing voor gaan vinden, maar dan weet je in ieder geval waarin 't 'm zit.

Ik ben er namelijk nog niet zo van overtuigd dat het een geheugenprobleem is. 256 MB is niet optimaal, maar ook weer niet zodanig matig, dat daardoor de hdd 5 minuten blijft ratelen om alle residente software in het gareel te krijgen............

(Je bent dan wellicht op een tijdstip aangekomen dat de meeste mensen al naar bed zijn, maar ala, je moet er wat voor over hebben en wie weet, misschien heb je geluk en is het de 1e of 2e die je uitschakelt........ ;) :D )
 
Alvast dank voor de moeite. Nou... heb mn comp opgestart in veilige modus en ****** jantje....wat is ie dan naar verhouding snel. Afijn, het zit hem dus (wat ik al dacht) in een of ander programma.
Mijn vraag is nu waar ik in veilige modus moet kijken welke programma's hij opstart. En....hoe schakel ik vervolgens de programma's een voor een uit?
 
In de veilige modus:

start -> uitvoeren

typ:

msconfig

en druk op enter.

Maak een screendump van alles wat je daar (onder het tabblad opstarten) aangevinkt ziet staan (druk het af middels Winword of zo......)

Start Windows nu normaal op en ga wederom naar

start -> uitvoeren

typ:

msconfig

en druk op enter

en vergelijk de programma's die daar staan aangevinkt op het tabblad opstarten met die van die veilige modus.

Haal de vinkjes weg bij alle progjes die niet in de veilige modus stonden, op een na (een willekeurige)

Start de pc op en kijk of 'ie snel start. Ga vervolgens weer naar het msconfig menu en zet een vinkje bij het volgende progje.

Zodoende kom je er stap voor stap achter of de pc normaal (snel) blijft opstarten. Op enig moment heb je een vinkje gezet bij de "boosdoener", want de pc start daarna supertraag op. Als je die gevonden hebt kunnen we verder troubleshooten....................
 
Wij hebben het probleem opgelost door het programma Irbzus32.exe uit te zetten.
 
ik weet niet waar het van is..

Ik heb het uitgezet in msconfig onderdeel opstarten.

Ik kan nu alleen niet meer normaal opstarten omdat ik niet weet hoe ik het programma verwijdert krijg uit msconfig, ondereel opstarten??
 
Zoek het bestand "Irbzus32.exe " eens op, rechtklik en kies voor eigenschappen, wordt je daar iets wijzer van ?

Ik kan nu alleen niet meer normaal opstarten omdat ik niet weet hoe ik het programma verwijdert krijg uit msconfig, ondereel opstarten??

Leg eens uit, ik snap niet wat het probleem is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan