Computer extern opstarten mogelijk?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Addepat

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2004
Berichten
180
Ik wil dus weten of het mogelijk is via een PC die al aan staat een andere PC op te starten

Alvast bedankt voor de eventuele antwoorden.
 
Zou moeten kunnen, als de pc die opgestart moet worden een "Wake On Lan(WOL)" netwerkkaart/ondersteuning heeft.
 
Zou moeten kunnen, als de pc die opgestart moet worden een "Wake On Lan(WOL)" netwerkkaart/ondersteuning heeft.

Bedankt voor het antwoord.

Maar dan start hij dus al op als de andere computer opstart. Ik wil zelf bepalen wanneer ik hem opstart vanaf de andere computer.
 
Waarschijnlijk is Poweroff helemaal wat je zoekt.
Hier direct te downloaden.
Met Poweroff kan je andere pc's of je eigen natuurlijk laten opstarten, rebooten, afsluiten.
Wake On Lan(WOL) ondersteuning zit er ook bij!
 
Waarschijnlijk is Poweroff helemaal wat je zoekt.
Hier direct te downloaden.
Met Poweroff kan je andere pc's of je eigen natuurlijk laten opstarten, rebooten, afsluiten.
Wake On Lan(WOL) ondersteuning zit er ook bij!

Hallo Michael,

Bedankt voor de tip!
Ik ga zometeen even kijken, en laat het nog weten of het aan mijn verwachtingen voldoet.
 
Ik heb het programmaatje gedownload, maar het is me nog niet gelukt om er een andere computer mee te bereiken.
Ik werk via een router, heb deze ook ingesteld, maar het werkt niet, helaas.
Misschien heeft iemand nog een tip?
 
Wat voor moederbord heb je, want het moederbord moet het wel ondersteunen, en bij wat oudere computers...?
 
De computers zijn recent en ondersteunen WOL .
Ik heb de link bekeken, maar dat is ook allemaal goed ingesteld...
 
Na nog wat veranderd te hebben in de router en firewall is het nu toch uiteindelijk gelukt.
In de windowsfirewall had ik vergeten de poort open te zetten, waar het waarschijnlijk aan lag dat het niet werkte.

Nog bedankt voor de antwoorden.:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan