Computer freeze

Status
Niet open voor verdere reacties.

Arlengo

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2013
Berichten
5
Geachte mensen,

Ik heb een probleem met mijn computer. Als ik een simpel spel speel als counterstrike loopt mijn computer vast, in de zin van mijn beeldscherm freest en moet ik mijn computer resetten. Dit gebeurt op onregelmatige momenten. Ik heb het hele internet al afgezocht maar kan de oplossing niet vinden.

Kan één van jullie mij misschien helpen?

Met vriendelijke groet,
Arlengo
 
word de pc erg warm???
krijg je meldingen???
vertel eens wat meer
 
@arlengo,

Hoeveel geheugen heb je erin zitten en wat voor videokaart heb je ? Mogelijk voldoet het niet aan de specs die het spel van de hardware verlangd.
 
Mijn systeem is het volgende:

Intel (R) Core (TM 2 quest CPU
Q9550 @ 2.83 Ghz 2.83 Ghz
4 Gb Ram
Windows 7 home premium
Hardeschijf 1,5 tb

Ik krijg geen meldingen van dat mijn computer te warm word. Dankzij mijn cpu meter en Ram meter op toetsenbord zie ik dat mijn cpu soms de 90% aan tikt en ram rond de 85% zit.
 
Meldingen geeft een computer ook niet, hij zal traag gaan reageren omdat de onderdelen throttlen of kan bevriezen zoals jij beschrijft. Probeer eens de temperaturen uit te lezen met bijvoorbeeld Speccy en vertel ons je resultaten (temperaturen aflezen wanneer je aan het gamen bent)
 
Alle hardware blijft rond de 40 graden gedurende het gamen. Behalve die van mijn grafische kaart, die tikt soms de 86 graden aan (als ik kijk). Dat betekent dat ik een andere koeler nodig heb voor mijn grafische kaart waarschijnlijk. Iemand ideeën?
 
Kijk eerst eens of je videokaart niet vol zit met stof ;) Overigens is 86 graden niet gevaarlijk voor een videokaart, 100+ temperaturen pas, dus dan ligt de oorzaak mogelijk niet in de temperaturen.

Volgende oorzaak om te testen is vaak het geheugen. Deze test je met memtest86+ (linkje) en die moet je minimaal 2 passes laten maken, het liefst minimaal 8 uur laten draaien. Je moet een bootable cdtje of een usb stick bootable maken met memtest erop en dan daar vanaf opstarten. Tip: dit kan je handig doen door bijvoorbeeld de computer 's nachts door te laten draaien.

Elke error die uit de memtest komt is er 1 teveel, wat wijst op niet goed werkend werkgeheugen.
 
De videokaart of de fan vol met stof?

Ik zal eens naar het linkje kijken :)
 
de koeler van de videokaart (tussen de metalen blaadjes) kan stof zich opgehoopt hebben ;)

Succes met memtest draaien (memtest is overigens ook aanwezig op hirens boot cd, mocht je daar over beschikken).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan