Computer freezed onwillekeurig

Status
Niet open voor verdere reacties.

johnylocobeach

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2009
Berichten
13
hallo

Ik heb een probleem, mijn computer freezed onwillekeurig. Deze tijden zijn nooit hetzelfde, soms freezed hij al als ik nog mijn wachtwoord moet invullen, soms pas na twee dagen. Af en toe als hij net gefreezed is en ik opnieuw opstart freezed hij meteen weer, in het opstart scherm waar ik naar me bios kan gaan met del. Omdat windows dan nog niet opgestart is, heb ik het idee dat het gerelateerd is aan een hardware fout maar ik heb geen concreet idee waar dit aan zou kunnen liggen. Ook krijg ik soms een BSOD, waar beschreven word dat het iets met ATKDISP is, en dat de pc is in een oneindige lus is blijven hangen. Ik zou graag weten of dit te verhelpen is of dat ik nieuwe hardware moet hebben.

alvast bedankt

john
 
ATKDISP heeft iets te maken met de videokaart driver.
Begin eens met het installeren van de laatste videodriver.
Kijk overigens ook eens in de system-logfile of daar wellicht nog een indicatie staat van wat er mis kan zijn.
 
Ik heb de laatste videokaart drivers geïnstalleerd. Ik heb ook geprobeerd deze te deinstalleren en de drivers te installeren vanaf mijn cd die ik bij me kaart kreeg maar het probleem bleef.
 
Veel wijst toch in de richting van hardware, met name de videokaart. De eenvoudigste manier om hier achter te komen is om een andere videokaart te proberen (mag best een ouwetje zijn, het gaat tenslotte niet om de performance), of deze videokaart in een andere PC proberen. Overigens ga ik er nu vanuit dat het een PC betreft en niet een laptop, want bij een laptop zal dat een wat lastige operatie zijn :)

Gaf de system logfile geen fout boodschappen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan