computer freezes

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kefke1990

Gebruiker
Lid geworden
8 apr 2009
Hey,
mijn pc loopt soms opeens vast, het beeld staat dan stil (=freeze) en dan doet hij niets meer. Eerst gebeurde het wanneer ik games aan het spelen was, maar daarna ook wanneer ik gewoon youtube filmpjes aan het kijken was. Als ik dan ctrl + alt + del druk of andere dingen doe, doet het processer ledje niks. Het enige wat ik dan kan doen is reset knop indrukken en dan start hij gewoon normaal op. Ik dacht dat het een fout in windows ofzo was dus heb ik c schijf geformatteerd, alles er terug opgezet en dan was ik gewoon in mijn mappen aan het kijken en dan gebeurde het weer. Ik weet niet wat ik nu nog kan doen en ik heb niet veel zin om nieuwe pc te kopen, maar ik denk dat het wel nodig zal zijn, want de enige reden dat ik nog kan bedenken waarom hij vast loopt is omdat er een onderdeel niet of niet goed meer werkt. Iemand een suggestie?

Info:
Besturingssysteem: Windows XP Service Pack 3
Moederbord: AOpen 1274
Processor: AMD Athlon XP @ 1961 MHz
Videokaart: NVIDIA Geforce 6600GT
Ram: 1,5 GB

misschien zit er wel een virus of iets op dat dit veroorzaakt...

als het niet lukt zou ik het proberen terug te zetten met systeemherstel :thumb:

Hey,
mijn pc loopt soms opeens vast, het beeld staat dan stil (=freeze) en dan doet hij niets meer. Eerst gebeurde het wanneer ik games aan het spelen was, maar daarna ook wanneer ik gewoon youtube filmpjes aan het kijken was. Als ik dan ctrl + alt + del druk of andere dingen doe, doet het processer ledje niks. Het enige wat ik dan kan doen is reset knop indrukken en dan start hij gewoon normaal op. Ik dacht dat het een fout in windows ofzo was dus heb ik c schijf geformatteerd, alles er terug opgezet en dan was ik gewoon in mijn mappen aan het kijken en dan gebeurde het weer. Ik weet niet wat ik nu nog kan doen en ik heb niet veel zin om nieuwe pc te kopen, maar ik denk dat het wel nodig zal zijn, want de enige reden dat ik nog kan bedenken waarom hij vast loopt is omdat er een onderdeel niet of niet goed meer werkt. Iemand een suggestie?

Info:
Besturingssysteem: Windows XP Service Pack 3
Moederbord: AOpen 1274
Processor: AMD Athlon XP @ 1961 MHz
Videokaart: NVIDIA Geforce 6600GT
Ram: 1,5 GB

IK WEET HET!
HEb het zelfde gehad!
Gewoon je buitekand van je pc er af schroeven, en dan van stof vrijmaken. Het komt doordat de tempraturen te heet zijn.

IK WEET HET!
HEb het zelfde gehad!
Gewoon je buitekand van je pc er af schroeven, en dan van stof vrijmaken. Het komt doordat de tempraturen te heet zijn.

Ik heb dat nu gedaan en met de pc wizard zie ik nu ook dat te temp van mijn processor 5 graden lager ligt, dus nu maar hopen dat hij niet meer vastloopt.

Het probleem is niet opgelost, want vandaag liep hij weer vast, nog andere suggesties?

Beter doen bij die ventilatoren! Die koelen je pc, en dus ,a ls die vl met stof zitten, wordt er niet mer gekoeld!

Wat zijn de tempraturen, en scan eens met malmwarebytes

Temp:
CPU: 49-54
GFX: 50-60

Snelle scan gaf dit:
Code:
Geheugenprocessen geïnfecteerd: 0
Geheugenmodulen geïnfecteerd: 0
Registersleutels geïnfecteerd: 0
Registerwaarden geïnfecteerd: 0
Registerdata bestanden geïnfecteerd: 2
Mappen geïnfecteerd: 0
Bestanden geïnfecteerd: 0

Geheugenprocessen geïnfecteerd:
(Geen kwaadaardige items gevonden)

Geheugenmodulen geïnfecteerd:

Registersleutels geïnfecteerd:

Registerwaarden geïnfecteerd:

Registerdata bestanden geïnfecteerd:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Security Center\AntiVirusDisableNotify (Disabled.SecurityCenter) -> Bad: (1) Good: (0) -> Quarantined and deleted successfully.
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Security Center\FirewallDisableNotify (Disabled.SecurityCenter) -> Bad: (1) Good: (0) -> Quarantined and deleted successfully.

Mappen geïnfecteerd:

Bestanden geïnfecteerd:

Ben nu bezig met volledige scan.

En download eens orthos + coretemp. Laat orthos eens 15 minuten lopen en bekijk dan eens de temperaturen met coretemp. Dan zie je hoe die is onder full load.

En download eens orthos + coretemp. Laat orthos eens 15 minuten lopen en bekijk dan eens de temperaturen met coretemp. Dan zie je hoe die is onder full load.

Volledige scan op malware vond hij niks,
voor de temp heb ik pc wizard gebruikt wat coretemp werkte niet bij mijn processor.
Ik heb hem 16 minuten laten lopen en temp van cpu ging tot 56.5 °C,
hij deed 155633 itteraties zonder problemen.

Laatst bewerkt:
netjes :thumb:

mijn cpu werd 83 celcius en mijn videokaart tijdens een gpu stresstest 95 :confused:

Ja, maar nu weet ik nog altijd niet waaraan het ligt en wat ik eraan kan doen? :(

computer freezes,

ik herinner me dat ik er ooit ik last van had en dat was in de zomer.
in de winter heb ik er geen last van gehad maar gister had ik er ook voor het eerst weer last van.

krijg je dan ook zo'n melding van : het beeldschermstuurprogamma reageert niet meer en is hersteld

die melding krijg ik tenminste

ik denk dat ik ook maar is wat stof weg te zuigen met de stofzuiger

computer freezes,

ik herinner me dat ik er ooit ik last van had en dat was in de zomer.
in de winter heb ik er geen last van gehad maar gister had ik er ook voor het eerst weer last van.

krijg je dan ook zo'n melding van : het beeldschermstuurprogamma reageert niet meer en is hersteld

die melding krijg ik tenminste

ik denk dat ik ook maar is wat stof weg te zuigen met de stofzuiger

Nee, bij mij loopt het scherm 'vast', beeld blijft stil staan, en dan kan ik alleen maar resetten als ik ctrl + alt + del doe ofzo doet hij niks, dus is het nog wel iets anders dan bij jou.

En ik heb mijn harde schijven gedefragmenteerd en zal straks zien of hij nog vastloopt.

ja das waar,

ik krijg dan meestal een minuutje lang zwart scherm en daarna die melding en dan kan ik weer verder gamen

gebeuren die ook als je gamed of alleen in de zomer of wat?

ja das waar,

ik krijg dan meestal een minuutje lang zwart scherm en daarna die melding en dan kan ik weer verder gamen

gebeuren die ook als je gamed of alleen in de zomer of wat?

Het is zo'n 2 weken geleden begonnen en het is niet alleen tijdens het gamen.
Dan gebeurt het wel gemakkelijker maar ook een keer wanneer ik youtube filmpjes aan het bekijken was, of op msn zat, zelfs een keer wanneer ik gewoon in mijn mappen naar bestanden aan het kijken was. Ik had wel dat wanneer het warm was, mijn pc iets trager was, maar dat vind ik wel normaal.

Defragmenteren heeft niets geholpen, pc liep 3 keer vast na +/- 10 min. een spel te spelen(geen zwaar spel).

Edit: Vandaag liep men pc zelf vast toen hij aan het afsluiten was ...

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan