computer gaat aan maar er gebeurd niets!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bennie33

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 sep 2004
Hallo iedereen,

Ik heb sinds 3 jaar nu een ASUS-P4 1800Mhz en 512MB Ram en 2 HDD's. Hij doet het altijd als een zonnetje alleen heb ik de laatste tijd een raar probleem.

Ik denk zelf dat er wat aan de voeding mankeert, maar dat weet ik dus niet zeker. Ik zou hem open kunnen halen en eens in de voeding kunnen kijken naar een misschien doorgebrande zekering ofzo??..ik weet het niet.

Het probleem: Als ik mijn pc aanzet,..gaan de ventilatoren draaien,..HDD'S komen op gang alles draait,. maar verder gebeurd er dus niks meer,..dus ook geen opstart-piep!. Hij loopt dan gewoon niet verder.

Ook als ik de AAN/UIT schakelaar achter op de Pc diverse malen overhaal gebeurd er niks. Soft reset helpt ook niet hij gaat gewoon niet verder.

Na een tijdje of een dag later zet ik mijn pc weer aan en dan doet ie het ineens weer...heel gek.

Maar het probleem is al vaak voorgekomen en meestal haal ik de schakelaar achter op de pc een 10- tal malen over en als ik dan mazzel heb dan doet ie weer meestal...heel gek. Maarja hoe lang blijft dat trucje nog werken. Ik zou hem dus open kunnen halen, maar misschien is hier iemand die het probleem kent??

Ok,..dat was het

Groetjes Bennie van Dijk
address@home.nl

Als het ding dan eindelijk weer opstart, zijn dan wel de datum en tijd ok? Anders is je bios batterij leeg....

Als mobobatterijen leeg zijn, start een pc prima op hoor, hij onthoudt alleen geen gewijzigde instellingen meer die gemaakt zijn en tijd en datum zoals aangegeven (dus alleen default is nog mogelijk).

Komen de de ventilatoren wel goed op gang? (cpu en voeding, casefan is niet zo belangrijk in dit geval, die houdt het starten van de pc niet tegen)

Na drie jaar kunnen die wat stroef gaan lopen en is even doorsmeren geen overbodige luxe.

ventilators draaien etc. etc.

Hallo allemaal,

De batterij van mijn pc is niet leeg hoor, maar in ieder geval bedankt voor de leuke reacties.

Mijn pc doet het nu wel,..zolang ik alleen de aan en uit knop op de voorzijde maar gebruik. Zodra ik echter de aan/uit knop op de voeding aan de achterkant overhaal dan krijg ik dus het probleem dat m'n pc niets meer doet,..jawel hij gaat wel aan de ventilators draaien, zowel die van de HDD als de fan in de voeding etc. etc. hdd's draaien maar hij doet dan verder niets meer,..ook geen piep meer bij het opstarten. Dat is eigenlijk het probleem. Ook de cd-rom stations (3 stuks) kunnen niet meer open. Dus hij staat dan gewoon te loeien maar geen opstartpiep en hij loopt niet verder. Zeer raar probleem vind ik zelf.

Groetjes aan iedereen op dit forum van Bennie van Dijk
:)

Hallo

Volgens mij is de voeding defekt.(althans een gedeelte ervan)

(Een a.t.x. powersupply bezit inwendig immers 2 voedingen , en mits je problemen hebt nadat de primaire voeding verwijdert is , ruikt dit sterk naar 1 v/d 2 die korrekt weigert op te starten . )

Het eenvoudigst lijkt mij deze eens om te ruilen d.m.v. een geleend exemplaar .

Of ... een nieuwe aanschaffen , zo duur zijn deze immers ook niet hoor.

Een p.c. powersupply beschikt enkel over 1 primaire zekering (ofwel is deze o.k. en werkt de voeding , ofwel is deze gesprongen , en is de voeding "dood")

Er zijn motherboards die volledig "dood" zijn indien het "b.i.o.s./setup" batterijtje leeg is , maar dit lijkt me hier niet van toepassing.

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan