Computer gaat na 1 sec uit...

Status
Niet open voor verdere reacties.

pindakoek

Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2009
Hallo, ik heb eerder deze week nieuwe onderdelen binnengekregen(nieuwe kast, processor koeler, nieuwe voeding, fans met blauw licht, nieuwe videokaart).
Ik heb alles aangesloten(wat een gedoe zeg met zo'n uitgebreide voeding:p) en als ik nu op de aanknop druk dan gaan de lichtjes van de fans 1 seconde aan en voorderest krijg ik geen antwoord, het lichtje op me mobo blijft wel constant branden, zodra ik de voeding reset en de comp aanzet gaan alleen alweer de lichtjes van de fans voor 1 sec branden.
Kan iemand mij alsjeblieft helpen want ik ben ten einde raad:(

Hoi,

Misschien is het makkelijker voor ons als je even de hardware opgeeft en ook de voeding welk merk en hoeveel watt.
Afstandbusjes gebruikt?

Modag

Moederbord: ASUS M2N VM-HDMI
Processor: AMD Athlon X2 4600+
Voeding: Silverstone ST50F 500 watt
Videokaart: ATI 4850(ASUS uitvoering)
Afstandbusjes? die snap ik ff niet.

Hoi,

Tussen je moederord en kast zit normaal van deze busjes. op deze link bij stap zie je z'n bus.
En hoeveel geheugen en welk merk en type
Modag

Laatst bewerkt:
Ja die zitten erop, ik was ze eerst vergeten dus mijn videokaart enz klikte niet erin en toen kwam ik der achterr dat ze er niet op zaten, maar nu zitten ze erop.
4 GB ram geheugen van Transcend(2x1gb en 1x2gb).
Volgens mij 800mhz.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Alles aangesloten ook de 4 polige stekker?
Al en met 1 reepje geheugen geprobeerd.

En wat ik dan meestal doe in z'n geval ik haal alles eruit en probeer het buiten de kast aan te sluiten werpt vaak een ander licht op het geheel.

Modag

Welke 4 polige stekker bedoel je?
Zo'n kleine of zo'n grote?
Ik kan ook eventueel foto's maken als dat makkelijker is?

Hoi,

Op deze link staat een foto van je moederbord en dan zit het 4 polig contact rechts schuin boven de processor.

Modag

Hoi !

Alles demonteren behalve processor en koeler, mobo weer uitbouwen, op een houten ondergrond leggen, voeding aansluiten, PC opstarten d.m.v. het kort doorverbinden van de twee daartoe bestemde pinnen op het mobo.

Hoor je bios-beeps (gepiep) ?

Zo nee: mobo defect door het monteren zonder afstandsbusjes.

Zo ja: geheugen toevoegen en opnieuw opstarten.

Weer bios-beeps ?

Graka monteren etc. etc.

Greetz,

Harry.

Hoi,

Op deze link staat een foto van je moederbord en dan zit het 4 polig contact rechts schuin boven de processor.

Modag
Ja die heb ik aangesloten.

Harry Snor zei:
Hoi !

Alles demonteren behalve processor en koeler, mobo weer uitbouwen, op een houten ondergrond leggen, voeding aansluiten, PC opstarten d.m.v. het kort doorverbinden van de twee daartoe bestemde pinnen op het mobo.

Hoor je bios-beeps (gepiep) ?

Zo nee: mobo defect door het monteren zonder afstandsbusjes.

Zo ja: geheugen toevoegen en opnieuw opstarten.

Weer bios-beeps ?

Graka monteren etc. etc.

Greetz,

Harry.
Ik zal het zometeen ff proberen.
Moet ik trouwens ook het speakertje van me mobo afhalen? Nee toch?

Hoi !

Uiteraard speaker aansluiten !

Greetz,

Harry.

Even stomme vraag: het moederbord en processor had je toch al?
Of te wel: wat heb je nu precies veranderd?

Hoi marsmannetje,

Zo stom is die niet misschien zit daar het probleem dan wel.

Modag

Ik heb gedaan wat Harry Snor zei en in eerste instantie deed die het niet maar ik had alle onnodige stekkers weer losgemaakt van me kast(die ik had ge-tieript) en toen kwam ik eeen andere 4-polige stekker tegen en die heb ik geprobeerd naast mijn cpu(die aansluiting die onder mijn voeding zit) en toen starte die ineens dus het is een eigen fout geweest:o
Toch bedankt dat jullie me hebben aangezet tot actie:thumb:
Ik heb nu toch nog een vraag voor de zekerheid, die 4-polige stekker die eerst in de desbetreffende aansluiting(waardoor die niet startte) zat zit vast in en gaasje samen met de atx power kabel maar op mijn moederbord zit een 24 pins ansluiting terwijl die atx power kabel 20 pins heft dus ik dach dat misschien die 4-pin aansluiting(die samen in dat gaasje met de power kabel) misschien in de overige 4 pins ernaast moet.
Ik vraag het nu zodat ik dan dalijk niet weer alles hoef los te maken:p

Ik heb gedaan wat Harry Snor zei en in eerste instantie deed die het niet maar ik had alle onnodige stekkers weer losgemaakt van me kast(die ik had ge-tieript) en toen kwam ik eeen andere 4-polige stekker tegen en die heb ik geprobeerd naast mijn cpu(die aansluiting die onder mijn voeding zit) en toen starte die ineens dus het is een eigen fout geweest:o
pfff. Je hebt mazzel dat je een merkvoeding hebt gekocht: anders had je dus 100% de boel opgeblazen.

Toch bedankt dat jullie me hebben aangezet tot actie:thumb:
Ik heb nu toch nog een vraag voor de zekerheid, die 4-polige stekker die eerst in de desbetreffende aansluiting(waardoor die niet startte) zat zit vast in en gaasje samen met de atx power kabel maar op mijn moederbord zit een 24 pins ansluiting terwijl die atx power kabel 20 pins heft dus ik dach dat misschien die 4-pin aansluiting(die samen in dat gaasje met de power kabel) misschien in de overige 4 pins ernaast moet.
Ik vraag het nu zodat ik dan dalijk niet weer alles hoef los te maken:p
Ik snap het niet.
De 4 polig stekker zat vast in een gaasje samen met de ATX (20-pins_ stekker). Hoe kom je er dan bij om deze los te halen?

Deze horen inderdaad samen. 20-pins is de oude standaard en 4 pins zijn erbij gekomen, met de komst van zwaardere hardware.

Die 20pins en 4pins zitten gewoon nog in een gaasje alleen ik had dus die 4pins stekker al die tijd in een verkeerde aansluiting gedaan maar nu weet ik dus niet of ik die 4pins stekker naast mijn 20pins stekker moet doen in de 24 pins aansluiting op mijn mobo.
Blijkbaar wel dus?
Zo ja als ik die 4pins naast die 20pins probeer aantesluiten hoor ik hem niet klikken en zit die er wat losjes in.

Maar ik begrijp niet dat je hem sowieso in de 4-pins heb gekregen: die zitten toch behoorlijk uit elkaar? Dat lukt toch niet als ze aan elkaar zitten?

(ik vraag het ook om ervan te leren -> zodat ik andere mensen kan waarschuwen / makkelijker kan helpen)

Maar ze horen bij elkaar en ze passen in elkaar. (dus als je ze allebei van het moederbord loshaalt, dan moet je ze in elkaar kunnen schuiven of klikken)

Hoi !

Tsja..........hier past slechts zwijgen en je hoofd schudden.

Greetz,

Harry.

Alles zit in elkaar en het draait goed alleen ik zit in over de temperaturen.
De temperaturen
CPU #1 / Kern #1 31 °C (88 °F)
CPU #1 / Kern #2 40 °C (104 °F)
MCP 56 °C (133 °F)
Aux 40 °C (104 °F)
GPU diode (DispIO) 44 °C (111 °F)
GPU diode (MemIO) 52 °C (126 °F)
GPU diode (shader) 50 °C (122 °F)
MAXTOR STM3160215AS 49 °C (120 °F)
Seagate ST3320820AS 48 °C (118 °F)
Gewoon normaal of....?

Status