Computer gaat niet aan......

Status
Niet open voor verdere reacties.

Webmeester

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
5 nov 2007
Ik heb hier een computer staan welke niet aan gaat. Op het moment dat je hem aan zet hoor je de voeding gaan zoemen. Er gebeurt verder echter helemaal niets! (geen power lampje, geen monitor input, en ook geen cabs of numlock werking)
Een aantal uur later werkt de computer probleemloos. Na het uitzetten is de computer vervolgens niet meer aan te krijgen.

Ik heb niet het idee dat het met de temperatuur te maken heeft. OP het moment dat deze aan stond was die namelijk niet extreem hoog. Bovendien krijg je hem vaak ook niet aan als hij 2 dagen heeft uitgestaan (spanning eraf).

Wil proberen de voeding te vervangen, maar heb deze niet in huis liggen. Kan het ook ergens anders aan liggen (moederbord / processor?)

HELUP!

Klinkt in eerste instantie toch echt als een brakke voeding

Een normale 350 Watt voeding kost ongeveer € 25,-
Met 15 min sleutelen zit ie erin.

Bedankt voor de snelle reacties. Ga dan toch maar een voeding aanschaffen....

Q-Tec Mobile Rack Cool € 11.00
Trust atx voeding 370 watt retail "low noise" PW-5150 € 25.00
Bron: dch.nl

Sweex 400 watt € 29,-
ATX voeding (merkloos) 350 watt. € 25,-

Even zoeken, maar ze zijn er echt.

Natuurlijk zijn er voedingen voor die prijs te vinden maar.... zoals al heel vaak hier op Helpmij.nl gezegd is: koop NOOIT een voeding van Qtec, Trust en Sweex, echte troep, leveren niet echt het aangegeven wattage, zijn instabiel, leveren te weinig ampere en zijn in de kortste keren kapot.

Hier een aardig overzichtje:

Merk Kwaliteit

A.C. Ryan Uitstekend
Aerocool Goed
Antec Goed
Aopen Goed
Asus Goed
Be Quiet Goed
Chieftec Goed
Coolermaster Goed
CWT Goed
Enermax Uitstekend
Enhance Goed
Enlight Goed
Fortron (FSP Group) Goed
Hiper Goed
Huntkey Goed
Levicom Goed
Nexus Goed
OCZ Uitstekend
Procase Goed
Revoltec Goed
Sharkoon Goed
Silentmaxx Goed
SilenX Goed
Silverstone Goed
Superflower Goed
Tagan Goed
Thermaltake Goed
Topower Goed
Q-technology Goed
Yesico Goed
Zalman Goed

Q-tec Slecht
Sweex Slecht
Trust Slecht

Bron: http://forum.techzine.nl/forum/list_messages/87874

Mijn q-tec draait al jaaaaaaaaren. (jaar of ehm..... 7 ?!) uur of 6 per dag, soms meer.

Mijn q-tec draait al jaaaaaaaaren. (jaar of ehm..... 7 ?!) uur of 6 per dag, soms meer.

Dan heb je geluk of misschien een voeding die wel minder "sap" levert dan er op staat, maar in een systeem wat niet zoveel sap vraagt.

Maar alle onafhankelijke testen van voedingen geven hetzelfde advies: koop geen voeding van Qtec, Trust of Sweex

Q-tek,Sweex en Trust voedingen krijg je tegenwoordig gratis bij aankoop van een doos paprika chips.:)

Heb zojuist de agp videokaart uit de computer getrokken (krijgt apparte voeding), en de monitor op de onboard videokaart aangesloten. Alles lijkt nu redelijk te draaien (ff afwachten nog...)
Kan het zijn dat de voeding gewoon niet genoeg vermogen levert?

Heb zojuist de agp videokaart uit de computer getrokken (krijgt apparte voeding), en de monitor op de onboard videokaart aangesloten. Alles lijkt nu redelijk te draaien (ff afwachten nog...)
Kan het zijn dat de voeding gewoon niet genoeg vermogen levert?

Als dit zo is, mag je voor 99,99% zeker zijn dat je voeding dit niet haalt. Aanschaf van een nieuwe, goede, voeding is wenselijk volgens mij.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan