Computer gaat niet aan

Status
Niet open voor verdere reacties.

valkeringrick

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2011
Beste Helpmijers,

Ik heb sinds 2 dagen een probleem met mijn pc. Nouja, de titel zegt het al: hij gaat niet meer aan.
Als ik de knop indruk maakt hij wel een zoemend geluid ( dat komt van dat ventilator ding... ).
Alleen de 'ventilator' gaat dus draaien als ik hem aanzet... er branden geen lampjes waar normaal wel lampjes moeten branden. En de computer start niet op.

Ik hoop dat ik mijn probleem zo een beetje duidelijk heb uitgelegd. Als er vragen over zijn, zijn die natuurlijk altijd welkom.
Alvast heel erg bedankt!

Mvg,
Rick.

P.s Als iemand een foto wilt van de binnenkant van mijn pc kast, kan ik die ook wel even plaatsen.

Het kan zijn dat de BIOS batterij leeg is of dat er bepaalde kabels niet goed zitten in uw pc. Als u eventueel nog een knoopcelbatterij heeft moet u deze plaatsen op het moederbord. Zorg er wel voor dat u de batterij niet met uw blote vingers aanraakt

Helaas heb ik geen knoopcelbatterij, en ik zou eigenlijk ook niet weten hoe ik dat op het moederbord moet plaatsen. (Ben niet goed in hardware..)
En wat betreft de kabels lijkt alles goed te zitten... Ik zet er zo wel even een fotootje op.
Wel bedankt voor je snelle reactie!

Deze kun je kopen bij de blokker
Maar het kan ook zijn dat het ergens anders aanlicht. Heb je misschien een foto van je pc binnen?

Wat ik rood omcirckeld heb is de Bios batterij. Deze moet waarschijnlijk vervangen worden.
MAAR! Het kan ook iets anders zijn bijv storing in moederbord

Oke! Nou, je zij dat die batterij bij de blokker kunt kopen dus daar ga ik zo maar eventjes kijken. Bedankt!
En nu maar hopen dat dat het probleem is.

Abosuluut niet met je vingers. Als het goed is zit hij in een zwarte houder met een pinnetje. Die moet je indrukken om hem los te halen. Als je de batterij met je vinger aanraakt tast het zuur van je huid de batterij aan. Doe het bv met een pen of tandenstoker

Heb net een knoopcelbatterij gekocht... maar helaas nog steeds als ik de pc aan doe gebeurd er niets behalve dat de 'ventilator' gaat draaien.

Ja, ik denk dat ik dat maar even ga doen. Ik denk zelf nog dat het misschien aan de voeding ligt.. maarja... daar laat ik een expert wel even naar kijken.

Hoi :).

Als het een BIOS-batterij probleem was, was de pc nog steeds in staat om op te starten, alleen de instellingen worden niet meer onthouden, zoals de tijd en datum.

Heb je 2 dagen geleden ( toen het probleem zich voordeed ) Iets aan de pc gedaan ( hardware vervangen o.i.d) ? Het kan zijn dat er dan kabeltjes niet, of niet goed aangesloten zijn.

Het eerste wat mij zo te binnen schiet, is dat het een probleem met de voeding kan zijn.

edit: je was me voor :P

Hoi! Nee, 2 dagen geleden heb ik hem gewoon zonder problemen kunnen opstarten en weer afsluiten. De dag daarop wilde ik hem weer opstarten maar toen kreeg ik dus het probleem dat hij niet meer aan ging.
Alle kabels vanuit de voeding zitten goed aangesloten volgens mij dus ik denk dat de voeding zelf vervangen moet worden. De voeding heeft een output power van max. 250W dus dat is niet heel veel.
Ik denk dat als ik een nieuwe ga kopen ik dan wel ga kijken naar een voeding met meer output power. Iets richting de 300W. Dit kan toch gewoon?

ik heb het zelfde, krijgt u ook geen grafische beelden op u monitor?
Zo niet dan is er waarschijnlijk een transistor op uw moederbord opgeblazen.
dit kan heel lang goed gaan. alleen opeens kapt hij af.

gr. avw

Okee, ja dan zou het kunnen dat de voeding misschien zijn laatste adem aan het uitblazen is. Ik zou nog even wachten, misschien dat er hier nog mensen met andere tips zijn voor je probleem, maar mijn gevoel zegt ook inderdaad dat er iets met je voeding is.

300 watt is voor een standaard computer goed genoeg. Als je in de toekomst ooit bijvoorbeeld een andere, of een betere videokaart in je computer wilt stoppen, dan is een voeding met wat meer vermogen ( watt ) geen overbodige luxe, omdat zo'n videokaart ook wat extra vraagt van je voeding. Ben je dat niet van plan, dan is 300 voldoende.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan