Computer gaat niet aan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi avw,
ehh je hoeft geen 'u' te zeggen hoor haha :P ik ben 15.
en ik krijg inderdaad geen grafische beelden op mijn monitor.
Het zou best kunnen dat mijn transistor is opgeblazen, alleen heb ik geen idee wat een transistor is, en hoe je het probleem kunt oplossen.

Ik hoop dat het aan mijn voeding ligt, want die kan ik zelf wel vervangen. Bij een transistor weet ik niet hoe het moet.

@Borrelnoot :P Ik denk niet dat ik de computer nog verder wil uitbreiden met een betere videokaart. Het is de computer van mijn broertje en die vind het al gauw goed als hij een spelletje van internet erop kan spelen haha. Ik zal nog wel even wachten totdat er misschien andere helpmijers reageren, die mij misschien nog kunnen helpen.

Kan ook aan je ram geheugen liggen heb je dat soms al aangeraakt met je vingers? ;p
Of wel is hij gewoon kapot had ik ook een keer vervangen die handel en was klaar en kees!

Grt KVw

Ram gehuegen.. das misschien ook nog een optie.. maareh... waar kan ik die vinden in mijn pc... Zoals ik al zei haha ben niet zo goed in hardware.. :P

Voila

Foto.jpg

Die foto was dus fout maar deze is juist, het is wel niet goed te zien door de IDE kabel die ervoor zit ;p

20120830_140619.jpg

Laatst bewerkt:
@Borrelnoot :P Ik denk niet dat ik de computer nog verder wil uitbreiden met een betere videokaart. Het is de computer van mijn broertje en die vind het al gauw goed als hij een spelletje van internet erop kan spelen haha. Ik zal nog wel even wachten totdat er misschien andere helpmijers reageren, die mij misschien nog kunnen helpen.

dan is die van 300 voldoende :D

PS: het RAM geheugen kan geen probleem zijn dat je pc niet meer opstart. Als er meestal een probleem met het RAM geheugen is, dan word je doodgegooit met blauwe schermen en dergelijke. Maar dan nog zal de pc wel gewoon opstarten, tenminste, dat is mijn eigen ervaring :).

Jha je hebt gelijk dat was inderdaad niet het Ram geheugen het is de videokaart ofz had het niet goed gezien maar volgens mij kan je het Ram geheugen niet zien op de foto ;p

En het kan wel degelijk aan u RAM geheugen liggen heb het zelf al voorgehad ;p

Op de foto neemt de IDE kabel ( in plat nederlands: die platte grijze kabel :D ) net het zicht op de RAM geheugen reepjes weg, maar daaronder moeten ze dus wel zitten.

Het zelf nooit meegemaakt dat RAM geheugen reepje een pc niet meer laat opstarten, maar misschien zal het best kunnen. Tenzij 2 dagen terug de persoon in kwestie er iets heeft aan gedaan, maar dat is niet zo, dus vandaar mijn bedenkingen :D.

Stel voor ( als je er niet veel verstand van hebt ) er niet al teveel aan doen, en door iemand van de lokale pc-boer ( zoal ze dat hier noemen :P ) even na laten kijken.

Bij mij was het omdat hij verhit was en verbrand en pc starten niet meer op alleen de ventilator en harde schijf draaide ;p

Dus heb het vervangen en dan werkte het wel ;p

Als er iets van zichtbare schade zal kunnen zijn op het ram geheugen ( oververhitting ), dan is dat misschien wel een aandachtspuntje om even naar te kijken dan :).

Jha en anders moet ze er is uithalen en dan opstarten en als er dan iets van blauw scherm opkomt is het in orde ! ;p

Dan ligt het aan iets anders ;p

Wow! Wat een hoop reacties al! allemaal alvast super bedankt! Ben nog steeds aan 't kijken of ik hem aan de praat kan krijgen.. Maar tot nu toe wil het nog niet lukken.
Ik kan wel allemaal dingen los gaan halen enzv... Maar omdat ik er niet zoveel verstand van heb kan ik toch maar even beter langs de computer winkel gaan.. denk ik tenminste.. ;)

Lijkt mij ook inderdaad beter om even langs de computerwinkel te gaan ermee, en je weet nu in welke richting je ongeveer het probleem kan zitten ( voeding, of het geheugen ). Laat even weten wat het exacte probleem is wat ze bij de computerwinkel zeggen, als je de pc weer terug hebt :).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan