Computer gaat niet aan

Status
Niet open voor verdere reacties.

schrale

Gebruiker
Lid geworden
11 aug 2001
Na lange tijd een probleem wat ik niet kan beoordelen wat er nu niet goed/kapot is!

Het gaat om een zelf bouw computer met de volgende onderdelen:

Moederbord: Rampage III Extreme
Voeding: Coolmaster Silent pro 700 watt
Video kaart:Geforce GTX 760

Mijn probleem is dat als ik de startknop indruk er niets gebeurd.

Wat heb ik gedaan:
voeding er uit gehaald en schoon gemaakt. Daarna werkte het weer........paar dagen!
voeding getest ,voeding er uit gehaald en vervolgens de groene draad met zwart doorverbonden (zodat hij het moederbord ziet) voeding aangezet en ventilator gaat draaien je zou dus zeggen dat de voeding werkt!?
voeding weer ingebouwd en alles aangesloten maar weer niets. het duurt ook een tijd voordat de start en reset gaan branden.
hij staat nu een tijd onder spanning maar doet dus niets........het enige wat ik zie zijn een paar componenten die oplichten zoals de start knop en reset op het moederbord.

wie o wie helpt mij uit de droom

coputer gaat niet aan

Ik heb geen idd , en ik vraag me af of hij dan niet eerst op moet starten..........hij geeft echt geen krimp als je hem aan zet

er gebeurd helemaal niets, zelfs geen ventilatoren die gaan draaien? Dan zou ik allereerst een andere voeding proberen ;)

Ik heb de voeding getest zoals ik beschreven heb.....volgens internet zou dan werken....ik heb er ook mijn twijfels bij maar wil het zeker weten omdat een nieuwe ruim 100 euro kost!!

Heb je geen vriend/familielid waarbij je tijdelijk een voeding kunt lenen voor deze testdoeleinden?

Een 500W A-merk voeding voldoet ook voor dit systeem hoor. En zeker om even te kijken of dat de voeding het probleem veroorzaakt (dus niet gamen enzo), kan je zelfs nog een lichtere voeding nemen want de videokaart verbruikt dan niet zoveel ;)

Ik ga eens kijken of ik aan een andere kan komen om te testen

Laat de vraag even open staan

alvast bedankt!

Mart.
:)

Hoeft ook niet, de PC hoeft er alleen mee te booten.

Overigens zou je ook, indien de voeding het niet is, alles eruit kunnen halen en af kunnen koppelen behalve de voeding, cpu en de systeemspeaker, dan dien je bij booten bios beeps te krijgen, zo ja, dan 1 reepje geheugen en indien elke keer bios beeps is dat goed, geen bios beeps of een uitval dan is het laatst geplaatste onderdeel verdacht.

Succes :thumb:
Dit is in ieder geval het eerste (logische) wat je behoort te testen bij deze symptomen.

Ha lange pier,

er valt weinig te piepen omdat de voeding niets doet.......dat is het probleem.....ook ventilator doet niets , wel als ik groen en zwart door verbind op de stekker van de voeding.

De voeding moet het wel doen idd, vrees dat het mobo de boosdoener is maar de bedoeling is wel om het uit te testen met een andere voeding om de huidige uit te kunnen sluiten.

Maare, wel alles eerst eraf en eruit halen behalve de genoemde onderdelen.

Het feit dat de ventilator van de voeding gaat draaien wanneer je die 2 draden door verbind zegt natuurlijk niets over de kwaliteit van de voeding.

Een voeding geeft meerdere verschillende spanningsnivo's af, allemaal met hun eigen functie. Dat de ventilator draait zegt niet dat lle andere spanningen ook in orde zijn.
Mijn advies zou zijn, probeer eerst eens een andere voeding, al is het maar 2 minuten om te testen.

Dat is me inmiddels wel duidelijk geworden(dank daar voor allemaal)

ik vind het alleen raar dat de fan gaat draaien als ik hem door verbind,en niet als hij op het moederbord zit!?

Wat ik ook zie is dat de start knop op het moeder bord na een reset even oplicht en daarna gelijk zwak brandt..........misschien ook een indicatie?:o

lijkt er wel op dan. Maar nogmaals: je kunt dit enkel uitsluiten door een andere (werkende) voeding te proberen ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan