Computer gaat niet helemaal uit in slaapstand

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker236

Gebruiker
Lid geworden
7 jun 2009
Berichten
30
Computer gaat niet helemaal uit in slaapstand
de computer gaat uit
maar de stroom gaat er niet volledig af
de ventilatoren blijven doorzoemen
Systeem Vista home premium
iemand?
 
Laatst bewerkt:
Ja, maar dat hoort toch ook (dat de stroom er niet helemaal af gaat)?
Misschien heb je een biosupdate nodig om de ventilatoren 'mee te laten feesten' met het slaapje?
 
Laatst bewerkt:
met stroom eraf bedoel ik dat alles uit is
zodat het lijkt alsof ie helemaal uit is
dat met dat bios update snap ik niet helemaal
wat moet ik dan doen?
 
Er zijn nogal wat ontwikkelingen geweest in het APM gebeuren de laatste jaren -> misverstanden / spraakverwarring omtrent slaapstand / sluimerstand / standby etc. etc. Niet alle biossen wisten om te gaan met de ultieme soort -> slaapstand. Dan idd. is een machine op sterven na uitgeschakeld, maar de stroom is er dan niet helemaal vanaf, anders zou het geen meerwaarde hebben -> slaapstand heten, maar gewoon "uit" heten.
Daarom kan het zijn dat sommige biossen een update nodig hebben v.w.b. het APM om in die ultieme toestand te geraken zodat ook de fans gaan rusten.

Leesvoer
 
Laatst bewerkt:
Eerst uitzoeken aan de hand van je biosversie -> fabrikant moederbord, of de volledige APM wordt ondersteund. Daarna, als je tot de conlusie zou zijn gekomen dat er een bios flash nodig is om deze slaapstand volledig te kunnen activeren, overwegen of je het risico van een flash zwaarder laat wegen dan het stroomverbruik van de fans die blijven draaien omdat je huidige bios kennelijk niet 100% de slaapstand kan activeren.
 
oké
maar is er niet een simpeler oplossing zoals iets in
cmd ofzo?

Ik heb er geen flauw idee van.

Ik denk ook niet dat er iets simpelers is...

Om erachter te komen wat voor moederbord je hebt kan je het programma pc wizard gebruiken en dan hier vermelden wat dat is, dan kunnen we je verder gaan helpen :thumb:
 
Moederbord : MSI MS-7346
Chipset : nVidia nForce 650i SLI SPP
Processor : Intel Core 2 Quad Q6600 @ 2400 MHz
:D
 
Dat heeft normaal geen verdere gevolgen, het ziet er me een goede oplossing uit, als het toch niet goed zou zijn kan je altijd nog systeemherstel uitvoeren...

Moest die oplossing dan dus niet werken geef ik je wel even aan waar je je bios kunt updaten of iemand anders op het forum...
 
Het is me niet duidelijk wat je nou wil. In de slaapstand gaan er een aantal apparaten uit en wordt er op laag energie niveau verder gegaan. Koeling blijft dan nodig en de ventilatoren zijn dus aan.
Als je hem in sluimerstand zet dan gaat de sessie op harde schijf en de alles uit. Is weer wat vlotter met opstarten.

Wat wil jij nou bereiken?

Ron
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan