Computer gaat niet meer aan

• Onderwerp starter Onderwerp starter NiSh
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

NiSh

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 feb 2013
Hallo,

Gister avond heb ik mijn computer gewoon zoals normaal afgesloten, nu deed ik hem vanochtend weer aan en ging mijn computer niet aan.

De fan ging 1 second aan en daarna weer uit, nu denk ik dat het mijn voeding is alleen ik weet het niet zeker, het lichtje van mijn moederbord brandt wel.

Specs:
Corsair CX600 voeding
i5 2500k
Asus moederbord (1155 Socket)
Nvidia GTX 570

Bedankt voor jullie hulp,

NiSh

Indien hij bij booten "vrougah" een biosbeep gaf, wat geeft hij dan als je opstart zonder videokaart en geheugen?

Zitten er stekkertjes los? Wat je kan doen is je videokaart er eens uit halen en je geheugen een voor een testen.

trek voor de lol eens al je geheugen uit je pc.
zet dan de pc aan,

ik heb namelijk al eens een gebakken geheugenkaart gehad die voor ditzelfde fenomeen zorde

zo niet, trek al je harde schijven, media spelers, usb aansluitingen, toetsenborden op ps/2 los
als deze nu wel aanblijft, weet je dat het niet aan je moederbord ligt

Laat het even horen.

meestal om te beginnen grafische kaart en alle andere PCIe kaarten losmaken.
daarna werkgeheugen.

gewoon alles uitlstuiten wat het niet kan zijn :)

Het is mij 3 keer overkomen. 1 keer door een geheugen strip, 1 keer door een harde schijf met kapot moederbord, en een keer doordat ik een firewire aansluiting in een usb header op me moederbord had gedaan.
Probeer dus gewoon stap voor stap alles los te maken, begin bij usb apparaten, dan interne harde schijven, dan stuk voor stuk je ram strips, en als laatste de aansluitingen zoals usb, geluid enz. op je moederbord.

Hallo,

Bedankt voor jullie snelle reacties, ik heb ondertussen alles losgemaakt maar er gebeurt nog steeds hetzelfde: de computer gaat één seconde aan en valt daarna weer uit.

Ligt het dan aan mijn moederbord/processor of toch aan mijn voeding?

Bedankt,

NiSh

Ik heb zojuist een andere voeding besteld, de Sharkoon WPM600, voor de geïnteresseerden. Ik laat wel weten wat het resultaat is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan