Computer gaat plots uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Qiuri

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
31 jul 2010
Berichten
2
Hallo.

Nou ja zoals je aan de titel kan zien valt mijn PC plotseling uit meestal als ik een wat zwaardere game aan het spelen ben.
ik heb deze PC nou al best een tijdje en alles ging opzich prima tot op een dag ik een blue screen of death kreeg tijdens het laden van een game, waarna de PC niet meer wou opstarten. nadat mijn vader alles opnieuw had ingeplugged en een klein beetje had afgestoffed deed hij het weer, alleen nu valt hij dus elke keer plotseling uit tijdens het gamen of film kijken. hij geeft ook geen waarschuwing maar valt gewoon plots uit.
nu heb ik al meerdere dingen geprobeert, zo heb ik de virus scanner alles is goed laten checken en ook heb ik de pc nog eens extra schoon gemaakt, maar ik zou echt niet weten waar het aan ligt, wel valt me op dat mijn videokaart heel erg heet wordt zelfs als ik niks doe was hij al standaard 80 graden nadat ik die nog eens extra had schoon gemaakt was het al gezakt naar 65-70 graden maar hetzelfde probleem was er nog steeds en leek niet verandert, ook valt het me op dat het inderdaad vaak is als ik in een game een wat zwaarder iets aan het doen ben zoals een boss battle of een groot gevecht met veel dingen die in het beeld gebeuren, maar dat is niet altijd.

mijn systeem is:
Moederbord : Asus P5N-E SLI
Chipset : nVidia nForce 650i SLI SPP
Processor : Intel Core 2 Duo E6750 @ 2666 MHz
Fysiek Geheugen : 2048 MB (2 x 1024 DDR2-SDRAM )
Videokaart : NVIDIA GeForce 8800 GTS
Harde Schijf : Maxtor (251 GB)
Harde Schijf : SAMSUNG (750 GB)
DVD-Rom Station : IDE-DVD ROM 16x USB Device
DVD-Rom Station : TSSTcorp CDDVDW SH-S223F
DVD-Rom Station : DON V0HIRS56 SCSI CdRom Device
DVD-Rom Station : DON V0HIRS56 SCSI CdRom Device
Monitor Type : LG Electronics W2052 - 22 inches
Besturingssysteem : Microsoft Windows XP Home Editie 5.01.2600 Service Pack 3
DirectX : Versie 9.0c (mei 2010)

en mijn voltage en temperatuur:
Hardware Monitoring : ITE IT8718F
Voltage CPU : 2.16 V
+3.3V Voltage : 1.52 V
+5V Voltage : 4.93 V
+12V Voltage : 12.01 V
VTT : 3.09 V
VBAT : 3.12 V
Processor Ventilator : 1834 rpm
Chassis Ventilator : 10 rpm
Power/Aux Ventilator : 10 rpm
Processor Temperatuur : 24 �C
Moederbord Temperatuur : 25 �C
Power/Aux Temperatuur : 14 �C
ACPI Thermal Zone : 40 �C
:
Processor : Thermal Diode
Intel Core 2 Duo (Core 1) : 61 �C
Intel Core 2 Duo (Core 2) : 61 �C
:
NVIDIA GeForce 8800 GTS : nVidia Driver
GPU Temperature : 70 �C
GPU Fan : 60%
:
Harde Schijfmonitoring : S.M.A.R.T
Harde Schijf Maxtor 6L250R0 : 46 �C
Harde Schijf SAMSUNG HD753LJ : 37 �C

Help mij A.U.B. ik begin gek te worden om elke keer opeens naar een zwart scherm te staren terwijl ik net lekker bezig was:evil:
 
Voeding is niet helemaal sjofel.
Je hebt maar 1,5 volt op je 3.3 volts uitgang.
Heb je de voeding ook goed schoon gemaakt.
Ik gebruik altijd een compressor.
Blaast zo heerlijk door.
 
Waar ik op zou letten is de GPU en CPU temperatuur. Veel moederborden hebben een beveiliging dat als de temperatuur te hoog wordt de computer zich uitschakeld, dus monitor dit eens wanneer je bezig bent.

persoonlijk vind ik 60 graden voor een CPU redelijk hoog. evenals de GPU temperatuur. ik zou de fan op 100% zetten, maakt wat meer geluid, maar de kans dat je pc uitvalt is volgensmij kleiner.

Wat ik ook zag is dat een casefan op 10 RPM draait. kijk eens of er stof in de computer zit... want dit is de meest voorkomende storingsfactor i.c.m. warmte.

succes
 
Bleek waarschijnlijk toch de voeding te zijn, doordat hij steeds uit viel was mijn hardeschijf ook naar de :evil: ,heb dus een nieuwe voeding en hardeschijf gekocht en het werkt prima, al had ik mijn hardeschijf kunnen redden als ik de voeding eerder vervangen had :(
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan