Computer gaat soms niet aan,

Status
Niet open voor verdere reacties.

master09

Gebruiker
Lid geworden
27 jul 2009
Best leden,

Zit met een onbekend probleem, Als mijn pc een tijdje heeft uitgestaan en ik zet hem aan gaat hij niet aan, Alleen de voeding Hoor je geluid maken (zacht geluid). Soms wilt hij dan een tidje niet als ik dan de stroom eraf haal en zorg dat de computer stroom vrij is en hem weer opnieuw aansluit is het probleem verholpen maar begint het de volgende dag weer van voor af aan. Ik denk dat het mijn voeding is maar wat denken jullie? de computer slaat niet af als hij aan staat.

Mvg Maikel

Maak je kast eens open en :
Haal je ram geheugen eruit
je videokaart eruit
alle pci bordjes eruit

Zet nu alleen 1 ram latje erin en steek je video out op je moederbord blauwe output voor scherm.
Start je computer nu wel ?
probeer ook deze ram latje eruit en die andere erin als je die hebt en ook in verschillende sloten proberen.

Gaat je computer wel aan ? zet hem dan uit en probeer dit 5 x , gaatie dan 5x goed aan zet dan weer je andere ram erin en ga zo door en dan zet je je videokaart erin enzo tot je pc weer niet opstart dan zie je welke hardware de probleem veroorzaakt.
dus gewoon alles 1 voor 1 erin en starten ( doe dit 5 x ! per hardware , want het kan zijn dat hij zelfs met de boosdoener per ongeluk een x start )

hmm , dan gewoon je videokaart eruit en je beeldscherm nergens op aansluiten.
gewoon je pc proberen aan te zetten . doet hij het 5x achter elkaar wel en probeer ook nog een de pc aan te laten staan voor 20 minuten en dan aanzetten..
als die gewoon start dan hardware zoals ik zij 1 voor 1 erin en opnieuw .
totdat je pc niet goed meer start dan zie je welke hardware je als laatst erin hebt gedaan en dan is dat je boosdoener.

Hallo

"mijn pc" --> niet echt een overdaad aan nuttige info.

Geen merk/typenr , en in dit geval zeker ... nodig de ouderdom van deze p.c.

Dit:

"Als mijn pc een tijdje heeft uitgestaan en ik zet hem aan gaat hij niet aan"

Kan zeker een indikatie zijn , dat de voeding van deze p.c. [ versleten ] is , zeker indien deze reeds enkele jaren oud is.

De meest voorkomende oorzaak ---> uitgedroogde condensatoren in de voeding.

Probeer eens met een ruilvoeding.

Peter

Hoi vdk_p
De voeding is pas een jaartje oud dus hij zou nog niet kapot moeten kunnen, Ik denk wel dat het aan de voeding ligt want heb het stappenplan geprobeerd maar ging gewoon goed.
Wat bedoel je met een ruilvoeding?
Specs als jullie die nodig hebben;

550 Watt Fsp
Intel D975XBX2 Moederbord
1TB HDD
6GB 800Mhz Kingston Geheugen
Intel Quad core Q6600.

Mvg Maikel

Laatst bewerkt:
550 watt fsp .. lijkt mij zon chinees voeding.
Kan zijn dat hij idd door t leven is en niet echt meer wilt lopen.
Met een ruilvoeding bedoelt hij wss een andere voeding van iemand of een ander pc in joune en dan testen watie doet.
Je kan ook een voeding kopen , doos niet beschadigen , voeding erin en testen doet hij het wel dan jou je die voeding doet hij het nog steeds niet dan breng je de voeding gewoon terug krijg je je geld terug.

Het is Taiwans merk haha, ze staan er om bekend dat ze het soms begeven maar over het algemeen erg goed doen. Heb nu een jaar maar heb hem eerst in een andere pc gehad die ik nooit gebruikte, dus heb nu in mijn eigen pc gezet omdat mijn vorige voeding geen sata had en ik mijn kast met een ander moederbord etc had verbouwd.

als je een nieuwe voeding wilt aanschaffen kan je het beste voor een corsair builder series 500 watt gaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan