Computer gaat steeds uit

Status
Niet open voor verdere reacties.

labrymos

Gebruiker
Lid geworden
12 mei 2005
Hallo,

Ik heb een pc met windows xp.
intern geheugen 1 gb en een harde schijf van 120 gb.

Ik heb m'n pc een paar maanden niet meer gebruikt (ivm een vista pc), maar aangezien ik geen dl kan branden onder vista, heb ik dus m'n oude pc weer uitde kast gehaald.

Echter nu slaat deze steeds automatisch uit, het betreft een packard bell.

Als ik in de bios kijk kom ik bij pc health tgen :

CPU warning disabled (ik kan hem niet op enabled krijgen en weet ook niet of dat moet)

System temperature 32 C (met de kast open)

CPU temperature 94 C (met de kast open)

System FAN 0 RPM

CPU Fan 0 RPM

Ik kan ook de c schijf niet formateren, wat dan zegt ie dat ie met iets bezig is.:(

en ook m'n master cd's kan ik niet gebruiken omdat de bijgeleverde diskette niet werkt .:(
Heb pc 4 jaar

Iemand een oplossing

Groeten,

Labrymos

Je cpu fan is stuk! of de aansluiting is los
Eerst repareren voor je hem weer aanzet!
De processor is veel te heet.
mvg leo

Leo,

Is dat dat kleine ventilatortje wat op een pc kaart zit, en moet ik dan de hele kaart vervangen of kan de ventilator ervan af.

is het de ventilator waar de voeding binnenkomt ?

Je processor is te veel te heet.
De koeler die erop zit doet zijn werk dus niet goed.
Of hij draait helemaal niet, of er zit veel stof waardoor hij niet meer goed koelt
Een derde mogelijkheid is dat de lagers versleten zijn waardoor de ventilator te langzaam draait
In je bios stond dat de CPU (processor) koeler 0 rpm draait, dat betekend dat deze stilstaat. Soms herkent het BIOS de koeler niet, vandaar dat ik de andere mogelijkheden ook noem.
Er zijn veel verschillende koelers. Ik heb daarvoor meer gegevens nodig (intel/amd type)
De koeler zou er ongeveer zo (klik hier) kunnen uitzien.
Wanneer je er niet zo'n ervaring mee hebt laat je deze in je computerwinkel repareren.

Bedankt voor de snelle reacties :thumb:

Ik heb een amd athlon processor 2600 +.

Is dat een dure grap zo'n koeler ??

Welke socket is je CPU?

Aan de hand daarvan kan je een cooler uitkiezen.
En de meeste "standaard" coolers zitten niet hoger dan de 40 euro.

Mogelijk heb je dan zo'n alweer ouderwetse, maar degelijke socket A (wel even nakijken in bv het boekje van je moederbord!!)
Dan zou dit (klik hier) een goede koeler zijn voor € 27,-
Maar er zijn er veel meer.
Heb je eigenlijk (kort) gekeken of de koeler draait? Daar ben ik wel benieuwd naar.

Mogelijk heb je dan zo'n alweer ouderwetse, maar degelijke socket A (wel even nakijken in bv het boekje van je moederbord!!)
Dan zou dit (klik hier) een goede koeler zijn voor € 27,-
Maar er zijn er veel meer.
Heb je eigenlijk (kort) gekeken of de koeler draait? Daar ben ik wel benieuwd naar.

Nee, de koeler draait helemaal niet. Ik ga er zaterdag mee naar de computer winkel.

Wordt waarschijnlijk inderdaad een nieuwe cooler, en ze kijken de kleefpasta ook gelijk even na.

Bedankt voor de reactie,:thumb:

Labrymos

Goed dat je de vraag gesteld had, anders had je nu veel heel nadere kosten gestaan:)
mv leo

Bedankt voor alle reacties.

Het probleem is opgelost. De ventilator kreeg geen voeding meer, en draait nu weer als een tierelier.
:thumb:
Groeten,

Labrymos

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan