Computer gecrashd tijdens comprimeren mails - verdwenen???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Elfje

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2000
Tijdens het comprimeren van mijn mails uit de inbox, is mijn computer gecrashd :( Task Manager wilde ook niks meer, dus bleef alleen nog de "uit"-knop als mogelijkheid.

Na het opnieuw (en probleemloos) starten van outlook express, blijken nu alle mails uit mijn inbox te zijn verdwenen! AAAAAAAH! De mails uit de sub-mappen zijn er nog wel, maar mijn hele inbox is leeg - en da's flink balen!

Kan iemand me vertellen of die mails nog ergens op mijn harddisk zijn? of zijn die door het crashen tijdens de comprimatie in het niks verdwenen? help!

Alvast ontzettend bedankt!

Elfje

PS: heb net gemerkt, dat ik op het moment ook geen mails kan versturen, wél ontvangen - maar ik ga er nog maar even optimistisch van uit, dat dat niks met de crash te maken heeft... ?

wat voor email provider heb je?
Normaal gezien blijven alle mails op de server staan, en zal outlook ze pas opnieuw downloade als hij ze niet meer heeft...
Het zou uitzonderlijk zijn zou outlook alle mails online hebben verwijderd...

ik heb tele2, maar als ik via mijn webmail kijk, zie ik daar niks... als ik ze van de server heb gedownload, zijn ze daar meteen verdwenen...

Ik hoop dus dat die mails nog ergens op mijn computer staan. Gedelete heb ik ze niet, WindowsXP was ze "alleen" aan het comprimeren...

Elfje

dat is niet goed:P

Dus online mail bekijken vind je ze niet, en ook niet in verwijderde mails?

Je kan nog wel eens een kijkje nemen in je outlook folder, om daar misschien nog een restant van een dump aan te treffen

stomme vraag, maar waar vind ik die map in Windows XP? Ik vind wel de "outlook map" onder programma's, maar daar zitten dan alleen .exe en .dll files in..

in een documents en settings submap, je kan deze vinden door in outlook naar opties te gaan en dan naar onderhoud/maintenacne ->oplsag map

In Outlook Expres ga je onder bestand naar importeren.
Kijk of OE je mail zo weer oppakt.
Ik hoop het voor je.

Anders kun je ze vinden door de zoekfunctie te gebruiken. Typ in:
*.wab voor je adresboek
*.dbx voor je mail.

Arre en Elisa, bedankt voor jullie tips!

Ik heb inmiddels uitgevonden, dat de oude mails uit inbox echt helemaal weg zijn. Wél heb ik mijn "outbox" gevonden: daar zitten alle berichten nog in, alleen kan ik er niet bij!

Ik heb de .dbx map als file gekopieerd en zolang op mijn desktop gezet. Ik krijg de berichten alleen met geen mogelijkheid in mijn outlook express 6. Ik heb het via importeren en "outlook express 6" file geprobeerd, maar dat vertikt ie ("in deze map werden geen berichten gevonden" - maar er zitten wel 50 MB berichten in!). Is er nog een andere mogelijkheid?

Het rare is, dat als ik in outlook express in het menu links op dat bakje klik (sorry, ik heb een duitse versie van outlook, hier heet dat bakje "Lokale Ordner"... in ieder geval dat icoontje direkt boven de inbox), ik in het overzicht van mijn mappen kan zien dat er 1478 mails in mijn "verzonden" map zitten (ok, ik geef toe, dringende opruimbeurt nodig! :rolleyes: ). Maar als ik dan op mijn "verzonden" map klik, zie ik daar geen enkel bericht! Terwijl de instellingen zo staan, dat ie alle berichten zou moeten laten zien...

Elfje

dat vertikken is niet goed:)
Het kan zijn dat tijdens het process van het compacteren je file beschadigd is geraakt, ookal is dit vrij onwaarschijnlijk...
Je kan altijd wel de inhoud van je mails bekijjken door met kladblok die file te openen en wat toe zoeken:)

Blijven proberen te importeren (onder andere types als dat zou helpen...)

Suc6

1478 mails in mijn "verzonden" map zitten (ok, ik geef toe, dringende opruimbeurt nodig!
Wat je ook kunt proberen.....
Ga weer naar de plek van de *.dbx files.
Rechtsklik op verzonden items.dbx en knip.
Plak nu die map even op je bureaublad.
Probeer het nu eens opnieuw met importeren.

Heb via een andere bericht mijn outlook weer zover aan de praat gekregen, dat ik weer mails krijg én kan versturen. Mijn "verzonden" map is blijkbaar echt beschadigd, want die berichten kan ik niet meer importeren. En de inhoud van mijn inbox is ook definitief verdwenen.

Afijn, ook een manier om je mailbox op te ruimen! :rolleyes:

Heb er in ieder geval van geleerd, dat ik in de toekomst back-ups van mijn mailmappen aan moet leggen ;)

Arre en Elisa, bedankt voor alle goeie tips!!!

Elfje

Ik ben vergeten te zeggen dat je OE moest afsluiten en opnieuw moest opstarten. Wat jammer :(
Je kunt n.l. gewoon zo'n 'verzonden item.dbx' verwijderen. Daarna start je OE opnieuw op. OE maakt nu een nieuwe map aan.

Als je met mappen werkt waar piet, jan en klaas in komen te zitten dan hou je allemaal dbx.files over.
Daar kan niets mee gebeuren tenzij je pc er mee op houdt. Af en toe die dbx files en het adresboek.wab kopieren is in zo'n geval altijd handig.

Maar ja, het is achteraf ;)

Automatisch comprimeren in Outlook Expres

Ook mijn emailboxen gingen spontaan comprimeren. Ik schoon wel regelmatig op, dus het zat niet overvol.
Alle mails uit de verwijderde items, een paar submappen, en de inbox over de laatste maanden (waaronder een paar die ik echt nog nodig heb) zijn verdwenen.
Ik ben niet zo heel handig, maar misschien zou iemand kunnen uitleggen of en hoe ik het comprimeren kan stoppen.

Ik las dat iemand dacht dat de submappen verschoond bleven van comprimeren: dat is niet zo, alleen de map concepten blijft onaangetast.

Anne.1:confused:

Submappen zullen ook gecomprimeerd worden. Zij maken het in de meeste gevallen vol.
Wat wel handig is.......maak af en toe een kopie van de dbx files (gebruik de functie zoeken en typ *.dbx in) en je adresboek (*.wab) en sluis zeer belangrijke mail door zoals onder mijn bericht staat.
Het lijkt mij dat het een soort veiligheidsmaatregel is van OE als deze gaat comprimeren. Vol is vol.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan