Computer gecrasht???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Case Inter

Gebruiker
Lid geworden
10 sep 2009
hallo allemaal,

ik zette vanochtend mijn pc aan (oude P4), en ik hoor de fans beginnen met draaien. Ik zit vol verwachting te wachten, maar er gebeurde niets meer. Ik de stekkertjes allemaal losgehaald aan de achterkant, maar nog niets. Toen heb ik de kast opengemaakt en zag er allemaal normaal uit. Niets gesmolten, geen/weinig stof. Ik heb alles losgehaald, en weer vastgemaakt. De videokaart, de cpu (nieuwe pasta ertussen), de dvd/cd, floppy drives en ook de harde schijf. Alles voorzichtig schoongemaakt, maar nog steeds hetzelfde probleem. Ook als ik met geen werkgeheugen, of 1 kaartje opstart hetzelfde. Ook andere voeding geprobeerd, maar nog steeds niet. ook andere harde schijf geprobeerd, maar hielp ook niet. Ook nog ander beeldscherm geprobeerd, maar het hielp allemaal niet.

Dus al ik hem opstart hoor/zie ik dit:
* ik zie de fans van de voeding, cpu en de videokaart draaien
* ik hoor de harde schijf draaien.
* ik hoor geen piepjes van de bios, die ik normaal wel hoorde bij opstarten
* het scherm blijf op zwart, maar er staat niet dat hij geen input heeft. Als ik de vga kabel loshaal, geeft hij aan dat hij geen input heeft.
* Moederbord is een gigabyte p4 socket 478.

wie oo wie kan mij helpen?

alvast bedankt.

Heeft u voor dit voorval gebeurde nog iets speciaals met de pc gedaan zoals een videokaart verwisselen game geinstalleerd of gedownlaod?

Groetjes,

Meer40

nee, niets. Ik zette hem zoals altijd aan, en toen begon het te stinken/roken. Heb hem toen snel uitgezet, maar was al te laat

Dus er begon wel iets te roken, wat begon er dan te roken was het de voeding? Iets met het moederbord? Kunt u de locatie een beetje herleiden waar het vooral vandaan kwam.

Groetjes,

Meer40

de voeding stonk, en zag er gesmolten uit.
maar ook de mobo, die transistortjes waren bol

Dan verwacht ik niet dat hij het nog zal doen. Mischien kan iemand nader vertellen wat er allemaal stuk is.

Groetjes,

Meer40

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan