Computer geeft geen beeld meer na Blue Screen

Status
Niet open voor verdere reacties.

virtwo

Gebruiker
Lid geworden
18 sep 2008
hallo.

ik was gister gewoon i-tunes aan het luisteren en een beetje aan het internette zoals dagelijks en toen ineens liep me computer helemaal vast. me muis stond stil en kon die niet meer bewegen en hoorde alleen maar : '' trrrrrrrrrrrrrrrr ''.

Dus ik dacht.. naja dan maar de reset-knop en toen vroeg die of ik hem in veilige modus wilde opstarten. ik deed dit niet.. want had het vroeger met me oude pc ook wel is gehad en toen deed die na een blue screen gewoon weer normaal.

Nu startte ik hem dus weer op en kreeg ik na een paar minuten weer blue screen en startte die automatisch opnieuw op. Daarna nog in veilige modes geprobeert maar het zelfde verhaal. Ik dus blijven proberen een stuk of 4x en nu wilt die helemaal niet meer opstarten. Als ik hem aan doe dan hoor ik hem hard werken maar dat geluid word dan steeds minder en krijg geen beeld.

Is dit op te lossen?
Ik kan niks programmeren of codes intypen want krijg gewoonweg geen beeld. Ik heb het batterijtje al uit me moederbord gehaald en er opnieuw in gedaan na een tijdje maar ook dat werkt niet..

Tot hoever start de pc nu nog, en stopt die altijd op hetzelfde punt? Graag EXACT zeggen wat er gebeurt (elk scherm, en elke cursorbeweging is DOS)!

PS: op het knipperen van de cursor na natuurlijk :p
en belangrijke data kun je saven door een extern 3,5" kastje open te schroeven en met jouw hdd te wisselen.

ik doe hem gewoon aan.. en dan hoor je gewoon zoals altijd je pc opstarten, ventilatoren, voeding etc. en aan het begin als je je pc altijd opstart maakt die natuurlyk altijd wat meer geluid, maar dat geluid wordt dan langzaam minder en ik zie alleen maar zwart beeld. me beeldscherm knopje wordt ook niet blauw maar blijft oranje dus me beeldscherm slaat niet aan denk ik..

Ik begrijp dus dat het bootscreen niet komt, maar hoor je de pc wel opstarten, en kom je wel zegmaar bij het inlogscherm/bureaublad, en is het probleem dat je het niet ziet (herken je bijv. aan snelheids vans en welkomsgeluid)?
Zonee, dan is je mainboard kapot.
Zoja, is je videokaart/monitor kapot. (probeer andere monitor)

Ik vrees het eerste...

hmm een moederbord is aardig duur zeker?
hoor van veel mensen dat als je moederbord kapot is, je beter een nieuwe pc kan kopen. zou best balen zijn..

heb je enig idee hoe het komt?

ligt eraan hoe oud je pc is en wat je op je moederbord wil hebben..

en vaak is dat de optie als je hem naar een pc zaak brengt..
mocht je het allemaal zelf kunnen (dus backup draaien indien nodig / windows herinstalleren / moederbord inbouwen)

valt het best mee maar reken in ieder geval snel op een 75 euro +-
ligt natuurlijk weer aan je processor en dergerlijke..

geen beeld (bios) kan 3 oorzaken hebben
videokaart kapot (eruit halen en op onboard testen als je die hebt)
ram kapot (of niet goed vast of whatever)
of mobo dood probeer eerst de 1e twee opties en kijk dan of je nog problemen hebt

verder kun je ook problemen met je voeding hebben maar dat lijkt me sterk..
kijk sowieso ook even of je ook bol staande condensatoren hebt (of met bruine vlekken er boven op)
zoja dan is je mobo cker dood!

Laatst bewerkt:
Ik weet inmiddels wat het probleem is..
Me moederbord, koeling en ven was kapot-_-.

Hoe dat ineens gebeurt is, is me een raadsel maar goed.
Ik ben nu bezig met een nieuwe computer.

Bedankt allemaal;)!

Helemaal nieuwe pc hoeft dan niet hé...
Zet je de vraag ff op opgelost?

nee maar was 500 euro aan reparaties dus ja.
en zat al een tijdje te twijfelen voor een nieuwe pc.

ik zal het proberen.. als ik weet hoe het moet xd.

kloptt.

maar die computer gaat in compensatie met de prijs van de nieuwe.

komt goed!;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan