Computer geeft geen exacte videokaart aan

Status
Niet open voor verdere reacties.

NickMetProbleem

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2011
Hallo iedereen, ik heb nu 1 week een nieuwe pc en alles werkt perfect. Maar mijn pc geeft aan dat ik de videokaart AMD Radeon R9 200 series bezit, de exacte videokaart die ik heb is de Sapphire R9 270x Vapor-X , Ook via verschillende programmas blijft ie AMD Radeon R9 200 series aangeven, hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn pc wel de exacte videokaart aangeeft, of moet ik videokaart schijfje opnieuw erin doen?

Ik hoor het graag

Wat er staat klopt precies: de 270x is één van de modellen uit de AMD Radeon R9 200 reeks (alle R9 kaarten met een modelnummer tussen 200 en 300) evenals de 295x. Meer gedetailleerd wordt die aanduiding niet. Met nVidia heb je hetzelfde: Geforce GTX 700 series... dat kan een 760, 770 of 780 zijn. Die aanduiding doet niets af aan het functioneren van de kaart, daar komt, met de juiste, bijbehorende, driver gewoon het maximum uit wat er in zit.

Niet iets om je druk over te maken. Er wordt gebruik gemaakt van dezelfde driver, welke dus voor de R9 200 serie is, en dat is hetgeen wat enkel uitgelezen kan worden.

Dit ga je dus ook niet oplossen met het opnieuw installeren van de driver zoals je zelf voorstelt. Eigenlijk is dit geheel niet op te lossen, maar een echt probleem lijkt mij dit niet.

Hmm, bij mij wordt wel keurig Nvidia GTX460 aangegeven. Heb geen ervaring hoe het bij AMD aangegeven wordt.

Je kan ook even kijken wat dxdiag aangeeft.
Start > Uitvoeren > dxdiag (Enter) tabblad monitor(display)

bij AMD wordt enkel de serie gegeven, bij Nvidia is geloof ik gewoon de exacte kaart. (Nu heb ik meer AMD kaarten in huis, maar bij elke pc met een Nvidia kaart wordt inderdaad gewoon de exacte kaart aangegeven).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan