Computer geeft lange pieptonen en start niet verder op, wat kan er aan de hand zijn?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Miauw

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
24 okt 2003
Ik heb een Pentium 4 met AMD processor die het eerst normaal deed, maar heeft een tijdje in de hoek gestaan om later (nu) er wat mee te gaan doen. Eerst werkte het apparaat normaal, maar nu wil die niet veel meer doen.

Ik start de PC en meteen zonder beeld lange pieptonen, waar moet ik beginnen met zoeken, want beeld krijg ik niet, dus ook geen bios.

Het moederbord is een GIGABYTE GA-K8VM800M

Indien je niet door de POST test komt dan zal de computer gaan biepen. Het is een soort morse code. Kijk op de site van de fabricant wat de code betekend.

Dat piepen is geen morse, het is continu de zelfde lange piep.

Helaas zegt het mij niets en is de site niet duidelijk voor mij.

Ik heb niets veranderd, dan zou je aan de batterij denken, maar die heb ik al gecontroleerd.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb een Pentium 4 met AMD processor
dat gaat niet samen eh
een pentium 4 is een Intel processor en geen AMD processor
in dit geval heb jij dus gewoon een AMD computer

verder is de pieptoon wel degenlijk een soort morse code
vaak betekent dit dat er een Hardware probleem is

en in dit geval is het je videokaart die niet mee wilt werken

Laatst bewerkt:
dat gaat niet samen eh
een pentium 4 is een Intel processor en geen AMD processor
in dit geval heb jij dus gewoon een AMD computer

verder is de pieptoon wel degenlijk een soort morse code
vaak betekent dit dat er een Hardware probleem is

en in dit geval is het je videokaart die niet mee wilt werken

Sorry, ik vergelijk het met een Pentium 4, het is een AMD Sempron.

De videokaart zit in het moederbord, ik kom niet eens in de bios, sterker nog, ik krijg niet eens beeld.

Ik start de PC de ventilatoren en harde schijf gaan draaien, het lampje van de DVD-recorder licht even op.

Het rode lampje (volgens mij van de harde schijf) brandt even, het groene (ik meen de power) blijft snel knipperend branden.

Laatst bewerkt:
ja dat betekent dus dat hij niet door zijn post komt en dus hardware problemen heeft
waarschijnlijk heeft je moederbord het begeven

je kan langs de pc boer gaan en vragen of zij een diagnose kunnen doen

Nou, ik heb alle tips bij elkaar lopen puzzelen, dus flink de stofzuiger op bepaalde plaatsen extra er door gehaald met het plastiek gedeelte natuurlijk. Nog eens de geheugen module er uit gehaald en weer opnieuw geplaatst, alle contacten los en vast gemaakt, een toverspreuk uitgesproken en ....... eerst een foutmelding in de bios, maar na het instellen van de tijd werkt dat beestje weer (even afkloppen), nu kan ik voorzichtig verder kijken wat ik moet doen. (extra geheugen, extra harde schijf, ik ga stap voor stap te werk)

Ik zie dat de videokaart dus gedeeld wordt met het geheugen, dus met de tip over de videokaart kom ik bij het geheugen uit.

Ik ga denk ik toch maar eens kijken naar een eenvoudige niet te dure videokaart, want dat delen van het geheugen vindt ik maar niks.

In ieder geval bedankt voor alle tips, weer wat geleerd. :thumb:

Ik heb de status opgelost weer ingetrokken, want ik heb nog 1 vraag:

Wat voor soort videokaart past op dit moederbord (GIGABYTE GA-K8VM800M) ?

Het contact is een groene strip met een onderbreking en een soort schuifslotje aan het einde, iemand enig idee?

Dat is de "Uitgestorven" AGP aansluiting.
Er is niet echt meer keuze in kaarten voor deze aansluiting.
Je zult het moeten doen met deze lijst: overzicht agp kaarten

Ik weet niet wat je van de kaart verwacht en kan je dus ook geen kaart adviseren.

Ik denk dan eerder aan een goedkope tweede hands, want de computer is ook niet nieuw.

Er gaat straks 1GB aan geheugen in de computer, maar ik heb er een hekel aan als de video aansturing via dat geheugen gebruikt wordt.

Internet Office en wat andere niet zwaar grafische programma's is voldoende, maar hardware zoals o.a. een printer/scanner en externe wifi, snoept meestal ook wat geheugen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan