Computer geeft niet meer dan 1920x1080

Status
Niet open voor verdere reacties.

redzz

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2012
Hallo Helpmij forum,

Een week geleden had ik een nieuw beeldscherm voor mijn computer gekocht (1920x1200) maar als ik naar schermresolutie ga is het maximale wat ik kan aanklikken 1920x1080 heb ik hier drivers voor nodig? Of ligt dit aan mijn videokaart? Ik heb een AMD Radeon HD 6700 Series.

Bedankt voor de hulp en een fijne jaarwisseling,
Tom

Ja,klopt helemaal.
De standaard resolutie is 1920x1080
Maar waarom wil je de resolutie op 1920x1200 zetten. alles wordt in elkaar gedrukt en de verhouding klopt niet meer.

nou mijn scherm is zelf 1920x1200 maar als ik bijvoorbeeld 1920x1080 doe dan zijn er twee grote zwarte randen aan de zijkanten van mijn scherm en nog eentje aan de bovenkant, en ik kan bij schermresolutie niet hoger gaan dan 1920x1080 dat is het probleem.

Groetjes.
Tom

Palomino >>
De standaard resolutie is 1920x1080
De standaardresolutie waarvan dan? Elke monitor heeft zijn eigen standaardresolutie. Redzz vermeld dat deze 1920*1200 is :conf:?

@Redzz:
Heb je:
A. De nieuwste drivers van je videokaart?
B. De drivers van je monitor, indien beschikbaar?

Het kan zijn dat je videokaart deze resolutie niet aankan.
Wat ook kan is dat je in Catalyst Control Center de optie underscan/overscan moet aanpassen.

4442.overscan.jpg

@palomino
Lees even goed. Zijn monitor is 1920x1200 dus 1920x1080 is niet mooi op deze monitor.
Ontopic:
Het is altijd aangeraden om catalyst up to date te hebben! Welke kabel gebruik je verder?
Als je vga hebt probeer dan dvi/hdmi/displayport
Verder hoort je videokaart2560 x 1600 aan te kunnen dus zou geen probleem moeten zijn.

Ik heb een aantal 16:9 monitoren zitten bekijken van verschillende merken en guess what ; allemaal 1920:1080 pixels.

Ja,maar 1920:1200 is geen normale resolutie.
Of hij heeft een 4:3 monitor of een 16:10 monitor.

Nouja.. geen normale.

Alleen hier heb ik al 19 monitoren gevonden en dat is maar bij één winkel.

Het is niet de meestvoorkomende (zeker als je kijkt naar de schermen die het hebben), maar toch.

Gelukkig nieuwjaar :).

Kan zijn,maar ik kijk nooit bij gegevens van web winkels,maar altijd op de site van de fabrikant zelf.
Webwinkels plegen enige gegevens uit zijn duim te zuigen.

Ja je mag ook al die schermen nog individueel aanklikken en opzoeken bij de fabrikant maar feit blijft dat er gewoon schermen met die resolutie als native geproduceerd worden :).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan