Computer geeft ram niet goed aan

Status
Niet open voor verdere reacties.

ErnstM

Gebruiker
Lid geworden
28 jan 2007
Hallo allemaal,
ik heb even een vraag.
Ik heb nu sinds een paar dagen een nieuwe pc:
Intel(R) Core(TM)2 Quad CPU @ 2.4GHz
RAM: 4Gb
en nog een 512 MB grafische kaart (maar daar gaat het niet om)

Het probleem is dat mijn computer (Windows Vista) aangeeft dat mijn RAM 3071MB is ipv 4096.
Daarop heb ik besloten om mijn pc open te maken om het te controleren, en welja er zitten 2 kingston (KVR533D2N4/2G) kaarten in.

Dus de 2 kaarten die er in zitten kloppen, alleen mijn pc geeft het niet aan! Iemand enig idee hoe dit zou kunnen ?

Thanks!

Laatst bewerkt:
Ik heb wel een idee.

heb je toevallig windows Vista 32 bit?

Die gaan maar tot 3 gb als je de volle 4 of meer gb wilt moetje 64 bit hebben;)

Laatst bewerkt:
Wat de vorige "spreker" schrijft is 101% het enige juiste antwoord. Vreemd dat de bouwer / verkoper je niet heeft verteld dat dat zou gaan gebeuren.

Btw. vanaf volgende week gaat mij hetzelfde overkomen (kijk naar mijn systeem), enige verschil is dat ik vooraf weet dat het gaat gebeuren. ;) :D

Laatst bewerkt:
Ok bedankt! :thumb:
Er is mij inderdaad nergens verteld dat dit zou gaan gebeuren!

Ik denk alleen niet dat ik overga naar 64bit :rolleyes:
Heeft dit nou ook nog invloed voor andere applicaties die ik draai? Ik bedoel: kunnen andere programma's op de pc wel gebruik maken van de 4Gb? Nee zeker? :confused:

Nogmaals bedankt!

Nee, andere progjes gaan de 4 giga ook niet benutten.
Maaaaar, Microsoft verwacht dat in 2009 niemand meer 32 bit zal aanschaffen omdat de gehele softwarewereld naar 64 bit zal zijn overgestapt. (Roadmap verwachting Microsoft 2007)
Tel daarbij op dat bij de duurste 3 of 4 Vista versies (weet ik niet exact zeker) de 64 bit versie al op de CD is meegeleverd EN tel daarbij op dat het hardnekkige gerucht gaat dat Microsoft 32 bit bezitters voor slechts 25 euro wil laten upgraden naar 64 bit en je zit theoretisch gebeiteld voor het voorjaar van 2009.

Laatst bewerkt:
Ok, dat klinkt goed.
En ik neem aan dat mijn pc zelf in de gaten houd wanneer ik voor 25euro (volgens het gerucht) kan overstappen?
Zo nee, waar kan ik dat dan in de gaten houden?

Bedankt!

ps. ik ben erg nieuwsgierig naar jouw overweging om een Quad te kopen.
Ik heb namelijk zeer bewust voor de Duo 6850 gekozen.
Wat heeft jou gemotiveerd om die Quad te nemen?

Ik denk dat je eerst zal moeten zien of jouw favorite software (gratis) op 64 bit te verkrijgen is. Als je dat voor elkaar hebt, dan denk ik dat het mogelijk pas zinvol is om naar 64 bits Windows uit te gaan zien.
Slechts een Google opdracht met als zoekstring iets van:
vista 32 naar 64
vista 32 to 64
upgrading vista 32 to 64
zal denk ik t.z.t. talloze hits gaan opleveren.

Laatst bewerkt door een moderator:
Opnieuw bedankt!

Mijn keuze voor Quad core heb ik gebaseerd op het feit dat ik met enige regelmaat met films bewerken bezig ben. En aangezien ik niet al te veel game met mijn pc heb ik begrepen dat een quad core dan beter zou zijn dan een Duo core.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan