Computer geinfecteerd met programma genaamd Memory Scan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Heavenlyangel

Gebruiker
Lid geworden
9 sep 2004
Berichten
41
mijn computer is geinfecteerd met het programma Memory Scan. Hij blokkeerd zichzelf wanneer ik hem wil verwijderen, wanneer ik de virusscanner eroverheen laat lopen dan sluit hij zichzelf af.

Het programma doet zichzelf voor alsof de harde schijf is beschadigd, voert een controle uit en probeerd het te repareren, dat lukt niet, en vervolgens moet je een code aanvragen (kopen) om de uitgebreide controle te doen.

De computer zelf doet het zo (ik zit er nu op) maar ik zie geen bureablad etc. Zodra ik de bestanden van Memory Scan wil bekijken dan start de computer na een aantal foutmeldingen zichzelf opnieuw op.

Ik heb op google gezocht hoe ik dit programma kan verwijderen, maar op de een of andere manier lijken me de sites die ik vind niet veilig, en zijn ze alleen maar bedoeld om me nog meer aan te smeren.
Ook vind ik geen forums met meldingen van mensen met hetzelfde probleem.

Dus bij deze, heeft iemand dit probleem, of weet iemand hoe ik dit op kan lossen zonder de computer nog meer overhoop de krijgen?

Alvast heel erg bedankt wanneer je de moeite neemt om te reageren!!!
 
hallo :)

is het mogelijk om je pc te scannen in veilige modus ? probeer in dezelfde modus ook te scannen met een anti spyware programma zoals malwarebytes of spybot, update deze voordat je windows opnieuw opstart in veilige modus ( er is wel veilige modus met netwerkmogelijkheden, maar daar ben ik zelf nog nooit zo kapot van ).
Hoop dat het via deze weg werkt :)
 
Als het met de bekende "malware verwijderaars" niet lukt, zou je het handmatig kunnen proberen...

Verwijder de volgende bestanden uit de onderstaande mappen:

%Temp%\[random]
%Temp%\[random].exe
%Temp%\[random].dll
%Temp%\dfrg
%Temp%\dfrgr

%Documents and Settings%\[User_Name]\Desktop\Memory Scan.lnk
%Documents and Settings%\[User_Name]\Start Menu\Programs\Memory Scan
%Documents and Settings%\[User_Name]\Start Menu\Programs\Memory Scan\Memory Scan.lnk
%Documents and Settings%\[User_Name]\Start Menu\Programs\Memory Scan\Uninstall Memory Scan.lnk2.

Ga vervolgens naar "uitvoeren"> regedit
en verwijder de volgende sleutels:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run "[random]"
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run "[random]"

Laat er vervolgens nogmaals een scanner als "Malwarebytes" over lopen...
 
Dit is een bekende en zal met Malwarebytes verwijderd worden.
 
Bedankt voor jullie reacties op mijn vraag.

De eerste oplossing, scannen met windows defender, was niet succesvol.

Toen heb ik malwarebytes gedownload en die eroverheen gegooid.

De problemen zijn nu godzijdank opgelost, maar was ik zo op internet nog meer heb gevonden is dat het altijd nog op de computer achter kan blijven.....

Tot nu toe gaat het goed, dus ik hoop dat het zo blijft.

Nogmaals bedankt voor jullie hulp!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan