Computer hangt random, zwarte scherm en is traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

DitDat

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 sep 2011
Berichten
2
Hoi,

Ik ben hier nieuw, nou voor mijn problemen...

Ik heb een HP computer gekocht met Windows 7 64 bit (was er al opgezet), eerste maanden had ik geen probleem, deed het goed, was vrij snel, nu een paar maanden later, heb ik plotseling last van een zwarte beeld (meestal met games) duurt een paar seconden, of hangt en het geluid gaat gewoon verder, dit doet hij nu bijna elke 2-3 min en het word erg vervelend.

Ik heb overal op het internet gezocht en zag dat er meer mensen dit probleem hebben, maar ik heb nog geen oplossing gevonden die voor mij werkte. Ik heb systeem installatie gedaan en opdracht gegeven het terug te zetten naar fabrieks waarden, dit hielp niets, heb stof verwijderd, heb spybot (nu heb ik malwarebytes) avg (nu mse) geprobeerd, maar er word steeds niets gevonden. Ook heb ik drivers van de makers sites gedownload maar geen verschil. Upgraded/downgraded drivers, mem test gedaan waar niets uitkwam, gedraaid met open zijkanten van de kast, wel duizend keren systeem scan gedaan, ik wordt er wanhopig van want het helpt allemaal niets.

Nu heb ik ook nog eens iets opgemerkt, het lijkt soms dat mijn beeld schokt, ik weet er geen andere word voor, maar het gebeurd allemaal meestal met gamen. Ook heb ik wel eens last van een witte scherm (op desktop) wanneer ik heb opgestart en moet wachten tot mijn computer is "uitgedacht" voor een min of 2. Nu denk ik dat het iets met mijn video kaart is, maar voordat ik spaar voor een nieuwe zou ik graag het zien opgelost met advies die hoop ik hier kan krijgen.

Packard Bell
ixtreme M3720
Pentium dual-core CPU E5300 @2.60Ghz 2.60 GHz
RAM 4,00 GB
64 bit
Nvidia GeForce GT 220
Windows 7 Home Premium
 
De kast openzetten heeft meestal een averechts effect, omdat de bedoelde airflow niet meer werkt.

Ik zit zelf te denken aan iets met je videokaart, vooral richting drivers. ik heb het zelf wel eens gehad, waarna ik een bericht kreeg dat de videokaart driver gecrashed is, het downloaden van de laatste videokaart drivers kan dus wel nut hebben.

Verder zou je eens kunnen testen met wat stress-tests..
prime95 (processor) en furmark (videokaart)
gebruik bij prime95 ook even core temp, zodat je de temperatuur van je processor in de gaten kunt houden.

als je die een tijd laat open, kun je zien of je systeem configuratie betrouwbaar is.

Mocht je hiervoor nog hulp nodig hebben dan hoor ik het graag.
 
hey bedankt, ik zal dit gaan proberen. Ik heb nu echter nog iets anders, starte net mijn computer op en alles reageert traag, of krijg een fout reageert niet. Ik wilde fout meldingen hier plaatsen maar het programma blijft een reageert niet fout opgeven en blijft gewoon minuten steken, om gek van te worden, maar wel bedankt voor de advies, proberen kan geen kwaad :thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan