computer hangt "zomaar"

Status
Niet open voor verdere reacties.

jjge

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2007
Berichten
304
Ik draai Win98 op een oude computer (ik werk voor een museum en het zijn krijgertjes, dus tja...). Nu hangt deze computer, op redelijk onvoorspelbare momenten. De muiscursor blijft dan stilstaan en NIETS reageert meer. Tot dan toe liep alles normaal.

Wat ik al geprobeerd heb: memtest86, geen fouten.
Een andere harde schijf, nieuw geformatteerd en gepartitioneerd, hierop heb ik win98 opnieuw geïnstalleerd, ging allemaal perfect, en toen hing-ie ineens weer.

Het lijkt me eerlijk gezegd hardware, maar geheugen en de harde schijf heb ik al getest. Misschien is dit wel niet de juiste groep, maar heeft iemand nog een suggestie?
 
mag ik vragen hoe warm hij word??
al eens van binnen gekeken of niet alles onder het stof zit??
 
Heb je de computer al helemaal stofvrij gemaakt?
 
Ja, ik heb 'm helmaal open gehad, de HD vervangen, als er nog ergens stof ligt heb ik dat misschien gemist, maar als het veel was geweest was me dat wel opgevallen, denk ik.
Ik zal volgende week (dan ben ik er weer) nog eens kijken of de CPU ventilator goed vastzit, want daar had ik inderdaad nog even niet aan gedacht.
 
Nou, ik heb het uiteindelijk opgegeven. Het is tenslotte een ouwetje (ik werk als vrijwilliger, en de meeste van onze computers zijn krijgertjes). Als het niet het geheugen en niet de harde schijf is, en er zit niet extreem veel stof in, de ventilatoren draaien allemaal, ja dan moet er ergens in de CPU iets mis zijn, of misschien een barstje (slecht contact) ergens op het mainboard, bijvoorbeeld :-( Ik heb nu maar van twee oude computers één werkende gemaakt.
 
Ik heb exact hetzelfde probleem!:confused:

Ik heb ook een windows 98. Helemaal opengesmeten en uitgekuist. Harde schijf vervangen...

Help,

Simon
 
Ik heb exact hetzelfde probleem!:confused:

Ik heb ook een windows 98. Helemaal opengesmeten en uitgekuist. Harde schijf vervangen...

Help,

Simon

Probleem opgelost!!!!

Mijn processor kreeg het altijd te warm dus heb ik een bureau-ventilator bijgeplaatst.
Nu zit ik wel met het probleem dat mijn pc voortdurend openstaat, dus ga ik proberen om van mijn kappotte pc de ventilator vanbinnen te monteren! Eens kijken of het lukt!

Simon:D
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan