Computer hapert. Reageert even niet, dan weer wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.

adje63

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2007
Hallo,

Wij hebben problemen met onze PC met Windows XP. De computer reageert heel vaak niet. Dus niet op de muis of toetsenbord. Het is heel apart, want zo nu en dan doet hij het wel, dan onderbreekt hij waar ie mee bezig is, en vervolgens gaat de computer weer verder.

Op dit moment scan ik de computer met Glary Utilities en dan houdt hij gewoon even op, en gaat dan weer verder.

Omdat ik geen idee heb waar dit aan kan liggen weet ik ook niet zeker of de vraag op de juiste plaats staat. Ligt het aan hardware, of software? Iemand hetzelfde meegemaakt?

Alvast hartelijk dank.

als dat bij mij gebeurde op mijn laptop, schoot ook mijn verbinding eraf, misschien heb je daar iets aan. en het gebeurde vooral tijdens online spellen spelen.

als dat bij mij gebeurde op mijn laptop, schoot ook mijn verbinding eraf, misschien heb je daar iets aan. en het gebeurde vooral tijdens online spellen spelen.

Klopt, het internet ligt er ook vaak af. Alleen gebeurd dit ook wel eens als de muis en toetsenbord het wel doen (ook wel logisch, anders kon ik dat niet zien..).

Edit: internet is er nu ook weer af, terwijl op deze laptop de verbinding uitstekend is. Overigens geeft hij dat op de pc ook aan.

Laatst bewerkt:
Hoi !

Is je PC misschien aan het updaten ?

Zet aut. update's es uit in het configuratie-scherm !

Greetz,

Harry.

Als hij veel lawaai maakt, kan het ook zijn dat de temp van de processor te hoog is.
Haal de kap er eens vanaf en laat hem in de "open lucht" eens even draaien.
Als hij dan niet meer stopt, kun je de binnenkant eens schoonmaken. Er zit dan misschien teveel stof op de koeler

Ik zal beide eens proberen. Hehe, configuratiescherm openen is een heel karwei.

Hoi !

Is je PC misschien aan het updaten ?

Zet aut. update's es uit in het configuratie-scherm !

Greetz,

Harry.

Bedankt voor je reactie. Helaas heeft automatische updates stopzetten geen verandering gebracht.

Als hij veel lawaai maakt, kan het ook zijn dat de temp van de processor te hoog is.
Haal de kap er eens vanaf en laat hem in de "open lucht" eens even draaien.
Als hij dan niet meer stopt, kun je de binnenkant eens schoonmaken. Er zit dan misschien teveel stof op de koeler

Heeft helaas ook niet geholpen. Blijkt dat we die laatst al een schoon gemaakt hebben.

Hoi !

Start taakbeheer eens op (Ctrl + Alt + DEL).

Kijk daar es welke processen je processor zo bezig houden.

Nog beter: plaats hier even een screenshot !

Greetz,

Harry.

Hoi !

Start taakbeheer eens op (Ctrl + Alt + DEL).

Kijk daar es welke processen je processor zo bezig houden.

Nog beter: plaats hier even een screenshot !

Greetz,

Harry.

In de bijlage een screenshot :). Heb mijn naam bij gebruiker weg gehaald.

Bijlagen

• screen.jpg
    screen.jpg
    95 KB · Weergaven: 74
Ik was een programma van Glary Utilitities aan het draaien: bestanden uitwisser. Waarschijnlijk is dit niet het programma waar het aan ligt. Zal hem na de scan desondanks verwijderen, wie weet.

Programma is klaar, en is dus ook uit de processen verdwenen. Probleem echter nog niet opgelost. Het is wel heel apart. Nu zag ik iets over system idle proces 98% staan, maar na even Googlen bleek dat juist goed te zijn.

Hoi !

98 % idle: nu ligt het probleem in elk geval niet bij de processor.

De reactie-tijd zou nu aanmerkelijk verbeterd moeten zijn.

Greetz,

Harry.

ik heb bij mijn PC met intel duo processor E6750, iets dergelijks. Het lijkt wel of de processor er even mee op houdt. De klok die ik op de sidebar heb staan blijft dan ook steeds heel even stil staan, na een tijdje loopt de klok zo een paar miniuten achter en als ik muziek af speel hikt de muziek ook.
Ik heb mijn PC als eens ter reparatie opgestuurd, maar toen deed ie het wel weer goed. Heeft nu een paar weken goed gedraaid en begint nu van de week weer met dezelfde kuren. Ik zou ook niet weten hoe op te lossen. De pc valt nog onder garantie, maar als ze niks vinden moet je wel onderzoeks kosten betalen, dus dat schiet ook niet op als ze steeds niks vinden.

ik heb bij mijn PC met intel duo processor E6750, iets dergelijks. Het lijkt wel of de processor er even mee op houdt. De klok die ik op de sidebar heb staan blijft dan ook steeds heel even stil staan, na een tijdje loopt de klok zo een paar miniuten achter en als ik muziek af speel hikt de muziek ook.
Ik heb mijn PC als eens ter reparatie opgestuurd, maar toen deed ie het wel weer goed. Heeft nu een paar weken goed gedraaid en begint nu van de week weer met dezelfde kuren. Ik zou ook niet weten hoe op te lossen. De pc valt nog onder garantie, maar als ze niks vinden moet je wel onderzoeks kosten betalen, dus dat schiet ook niet op als ze steeds niks vinden.

Dat zal ongeveer hetzelfde zijn. Alleen de tijd is bij mij nog niet veranderd. Heb echter nog geen idee waar dit aan ligt. Dacht eerst dus de koeling, maar als hij een dag uit heeft gestaan, kan hij na 1 minuut ook weer vast zitten terwijl ik nog niets heb gedaan.

Dat zal ongeveer hetzelfde zijn. Alleen de tijd is bij mij nog niet veranderd. Heb echter nog geen idee waar dit aan ligt. Dacht eerst dus de koeling, maar als hij een dag uit heeft gestaan, kan hij na 1 minuut ook weer vast zitten terwijl ik nog niets heb gedaan.

hebben jullie al een virusscannetje gedaan?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan