Computer hapert/stottert

Status
Niet open voor verdere reacties.

Shane1991

Gebruiker
Lid geworden
18 dec 2009
Beste,

Al sinds een tijdje is mijn computer aan het haperen/stotteren. Niets reageert dan eventjes tijdens het 'haperen', als ik muziek luister hoor je een soort buzz doorheen elke keer hij hapert.
Wat is hier de oorzaak van?

Dit zijn mijn specs:

Windows 7 home premium 64bits
Processor Intel(R) Core(TM) i3 CPU 530 @ 2.93GHz
RAM geheugen: 6GB
Grafische kaart: Nvidia geforce GT320 1GB
HDD: 2x 500GB

In jouw situatie zou ik de kast openmaken en kijken of alles goed is aangesloten/aangedrukt en ieder contact/stekker(ook de geheugenbanken) even nalopen,vervolgens zou ik de kast ff openlaten en kijken of er iets bijzonders/ongewoons gebeurt in de kast tijdens het haperen.( denk aan ventilator-uitval voor een moment o.i.d.)

Laatst bewerkt:
Ja ik zal het proberen alleen het stickertje van de garantie zit er nog op:P de Seal zeg maar.
Ik zal ff kijken dan wat er binnen allemaal gaande is.

Ik heb mijn kast opengemaakt, maar ik zie niets vreemds op het moment dat het haperen gebeurd. Niets gaat sneller draaien of etc.
Ik heb mijn bios ook even getest:

CPU Core: 1.080V
+1.1V: 1.104V
+3.30V: 3.626V
+5.00V: 4.968V
+12.0V: 11.952V
VBAT: 3.288V
+5VSB: 4.968V

Heb je toevallig ook de temps gecontroleerd?
Heb je in je BIOS opties zoals b.v. "cpu thermal throttling" (meestal onder advanced)
En onder H/W monitor of pc health o.i.d. de opties:
target cpu temperature
tolerance
target fan speed?
Geef anders de specs van je Bios e/o mobo eens door en hapert hij als je iets specifieks doet of maakt dat niet uit?
Wat is de huidige temperatuur van je cpu?

Ik heb hier de temperaturen die er ook wel normaal uitzien volgens mij:

CPU1: 36°C
CPU2: 36°C
GPU: 47°C
WDC WD10EADS-00M2B0: 42°C

De temperaturen verschillen niet zo bij het haperen en bij het niet-haperen.

Temperaturen zijn normaal dus daar zal 't niet aan liggen,waar 't dan wél aan ligt zou ik dan ook niet 1-2-3 durven zeggen,het kan werkelijk vanalles zijn tot een haperend geheugenbankje toe.Je had het in een vorige reactie over garantie daar zou ik dan zeker wat mee doen.

Moet ik dan contact opnemen met acer om mijn computer te laten repareren??

Normaal gesproken met de leverancier/winkel waar je hem hebt gekocht.

OK, dan neem ik contact op met BCC dan moet die het repareren regelen. Anders gewoon bij Acer proberen?

Als je hem bij BCC hebt gekocht teruggaan naar de winkel bij Acer hoef je hiermee niet aan te kloppen dat zou BCC dan moeten regelen.

Hallo,

Heb precies dezelfde Acer pc en hetzelfde probleem als Shane1991. Begin helemaal chagrijnig van deze Acer te worden omdat er telkens wel weer iets aan het handje is. (vorige probleem was een Blue Screen Of Death, wat inmiddels verholpen is)
Is er al meer bekend waar dit stotterende probleem aan kan liggen? kan niet eens normaal muziek luisteren omdat en bij elke stotter een Buzzzz geluid zit. Ook de muis stotterd heel erg. Alvast Bedankt!

MVG Wouter van Druten

@woutezz

Ik zat gelukkig nog in de garantieperiode en ik had de computer daarom ook naar Acer opgestuurd. Als je nog garantie hebt kun je op de site van Acer terecht.
Ze hebben bij mij eerst mijn processor vernieuwd, maar ik wist dat het hier niet aan lag. Het is je videokaart. Ik adviseer je eerst Acer te raadplegen als je nog binnen de garantieperiode zit, anders een betere videokaart halen.

GR

Laatst bewerkt door een moderator:
Mod edit

Woutezz:welkom op Helpmij.nl:thumb:

Je hebt een antwoord van Shane1991.Normaal gesproken is het niet de bedoeling om in een topic van een ander intebreken laat staan in een topic van juni2010.
Mocht het antwoord niet bevredigend zijn dan mag je zelf een topic openen.

Deze gaat nu dicht.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan