Computer heeft geen verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Messi

Gebruiker
Lid geworden
26 feb 2008
Ik heb thuis een computer waar een modem en een router op aangesloten zijn.
Als ik de computer aanzet dan heb ik geen verbinding met het Internet. Ook mijn laptop heeft geen verbinding.

Als ik de router uitzet en weer aanzet dan heb ik opeens wel Internet op de computer en de laptop. Dat moet ik bijna elke keer doen..

Weet iemand toevallig waar het probleem aan ligt???

Welke provider en welk merk/type router heb je?

Ah ...
Heb je eerst een pc of laptop rechtstreeks op de modem van HetNet aangesloten gehad?
En, welk merk type modem heb je van HetNet? Want wellicht is dat ook al tevens een router en zit 'm daar het probleem.

Wil je een all-in-one oplossing, bel dan HetNet en geef aan dat je het abo wilt opzeggen, tenzij ze je een draadloos modem/router toesturen omdat je in je huidige situatie (aparte draadloze router) alleen maar gezanik hebt.

Merk van de modem is Speedtouch.

De router had ik met een nieuwe laptop gekocht. Dus eerst had ik alleen een modem en een computer.

Hoi,

Zoals eerder aangegeven, zou ik in jou situatie HetNet bellen met de door mij aangegeven mededeling.
Bij nieuwe abo's op HetNet krijgt iedereen tegenwoordig een draadloze modem/router ......

De mogelijke oorzaak is, dat je modem er nog van uit gaat, dat niet je router, maar die pc aangesloten moet zijn.
Je zou het kunnen uitproberen door de pc uit te laten, vervolgens alleen de laptop aan te zetten en dan te kijken of je wel internetverbinding hebt.

Probeer anders eens het volgende:
Alles uitzetten: dus pc/laptop, router én ook je kabelmodem.
Al eerste zet je nu de kabelmodem weer aan en als deze volledig is opgestart vervolgens je router.

Je zou het kunnen uitproberen door de pc uit te laten, vervolgens alleen de laptop aan te zetten en dan te kijken of je wel internetverbinding hebt.

Mijn laptop heeft wel Internet, als de computer uit is.

Als mn computer en laptop uit zijn dan zet ik mn router en modem ook uit via stopcontact. Ligt het niet daaraan denk je?

Verder wil ik wel Het Net bellen maar denk niet dat ze een nieuwe modem/router geven.

De oorzaak zou inderdaad kunnen zijn dat je modem en router vrijwel tegelijkertijd aan zet.
Dus als je beiden uit hebt, moet je éérst de modem aanzetten en even wachten tot deze volledig online is.
Hierna pas zet je de router aan.
Vraag me trouwens af waarom je alles uit zet ......

Stel je hebt een - al of niet draadloze - huiscentrale voor je telefonie, dan zet je die toch ook niet steeds uit als je hem een poosje niet gebruikt?
Ik heb zelf 'alles' bij UPC, dus ook internet en telefonie die beiden via de kabel modem lopen. Die dingen zijn er gewoon op gebouwd om altijd aan te staan.

Hij doet het nu voorlopig goed. Het lag aan die eerste optie.

Bedankt voor je hulp!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan