Computer heeft kuren (zwart beeld, windows niet meer installen)

Status
Niet open voor verdere reacties.

BrEeZeR

Inventaris
Lid geworden
27 apr 2001
Berichten
12.877
Hoi,

Ik heb hier een computer in huis staan met de volgende specs :

- Jetway 663 AS ultra mobo
- 256 MB PC133 ram
- Duron 800 processor
- 1x10 GB en 1x6 GB hd (geloof ik)
- Tnt2 32 mb videokaart

Verder ist niet zo interessant.

Maar het probleem is nu als volgt :

De laatste tijd deed de comp erg raar, m'n zusje was bijv aan het MSN'en toen ineens het beeld uitviel. Soms starte de pc ook helemaal niet meer op en bleef het beeld zwart.

Windows liep de laatste tijd ook erg verrot dus gister een poging gedaan om Windows er opnieuw op te zetten (zowel 2k als XP) maar dit wou dus helemaal niet.

Hij geeft telkens een fout van 1 of ander bestand niet gevonden of hij blijft gewoon helemaal hangen bij het booten van Windows.

Nu zag ik bij de POST dat de vcore van de processor 1,60 volt was? Klopt dit wel?

Ik verdenk er namelijk de voeding van rot te zijn, maar zou graag een mening van jullie willen.

Alvast bedankt!
 
Ik weet niet of 1,6 V wel klopt, maar het is definief een power kwestie. Is er ergens aan een van de harde schijven een slecht contact. Dan krijg je dit soort dingen en is het ook niet verwonderlijk, dat je dan bestanden gaat missen. Druk alles nog eens goed aan. Trek aan de power draadjes van je HDD's om te zien of alles goed vast zit. Soms wordt er wel eens een verlengsnoertje tussen gezet die je ook lelijk parten kan spelen.
Joop
 
Geplaatst door jepewe
Ik weet niet of 1,6 V wel klopt, maar het is definief een power kwestie. Is er ergens aan een van de harde schijven een slecht contact. Dan krijg je dit soort dingen en is het ook niet verwonderlijk, dat je dan bestanden gaat missen. Druk alles nog eens goed aan. Trek aan de power draadjes van je HDD's om te zien of alles goed vast zit. Soms wordt er wel eens een verlengsnoertje tussen gezet die je ook lelijk parten kan spelen.
Joop

Bedankt voor je antwoord. Ik heb vandaag van alles los en vast gemaakt en de heatsink van de processor en de koelers enzo even stof gezogen (wat een dikke laag stof kan er in zoeits zitten).

En hij wou wonder boven wonder Windows 98 installeren ineens.. vanmiddag wou hij Windows ME niet installeren en 2K en XP ook niet.. maar nadat ik nog wat dingen aangedrukt had deed die setup het ineens wel.. laat het er eerst dus maar ff opstaan. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan