Computer heeft op harde schijf sqm bestanden gemaakt

• Onderwerp starter Onderwerp starter AvP
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

AvP

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2009
Op mijn harde schijf van de laptop met windows XP erop zie ik opeens allemaal bestanden staan met de naam sqmdata 00, 01, 02 enz terwijl daar eerst heel andere namen stonden. Deze sqm bestanden kan ik ook niet openen want ik weet niet met welk programma dat gedaan moet worden.
Hoe krijg ik hier mijn bestanden terug zoals die waren.
Iemand enig idee?
Bij voorbaad dank.
AvP

Hoi !

Da's rommel van MSN Messenger, die je gewoon kunt verwijderen.

Kijk ook bijv.: http://www.multidesk.be/forums/onderwerp/7005/SQM-bestand.html

Greetz,

Harry.

Dit kan ik me helaas niet voorstellen want op de plaats van al deze sqm bestanden stonden eerst bestanden die ik zelf had aangenmaakt met PSP of Microsoft Office bovendien als ik in C\Windows kijk zie ik alle bestanden staan met $NtUninstall......
Er moet dus iets anders zijn waardoor dit is ontstaan.
Bedankt voor je reactie Greetz.

Wat moet ik daar nou op antwoorden Harry? Zal niet zeggen dat ik een exper ben, zeker niet maar werk ook al ruim 20 jaar met de computer hoor.
Dit probleem gaat veel verder dan het ogenschijnlijk lijkt want sinds ik die sqm bestanden heb op mijn C-schijf zie ik al mijn andere bestanden niet meer zoals mijn opgeslagen tubes, mijn word documenten e.d.
Bedoel je nu te zeggen dat wanneer al die sqm bestanden worden verwijderd ik weer (automatisch ?) bij mijn documenten, foto's en psp ontwerpen kan komen?
Neem aan van niet maar waar zijn die dan ?
In de map op C waar ik bewerken heb staan stonden 40/50 onbewerkte tubes als ik de bewerkenmap nu open krijg ik opeens een afbeelding te zien van een nieuwsgroep.
Ik wil maar zeggen, ben echt niet eigenwijs maar ondanks de url's die je me stuurt en geloof me, die heb ik echt nagelezen zie ik niet het verband met het verdwijnen van mappen en bestanden in mappen.
Ik ben dus bang dat die sqm bestanden mijn eigenlijke bestanden zijn gaan vervangen.
Hoop echt dat je nog even verder wilt discuseren want ik kom er ondanks je advies toch even niet uit.
Bedankt voor je reacties ( die laatste vond ik niet zo leuk :shocked:)
AvP

Hoi !

Of je het leuk vind of niet........maar ik geef je de enigste juiste oplossing !

Als je die vraag op welk forum dan ook stelt krijg je hetzelfde antwoord; mogelijk met de opmerking dat ook bepaalde beta-Microsoft programma's voor dit soort bestanden kunnen zorgen.

Wil je het wiel opnieuw uitvinden, mij best, maar verwacht dan geen hulp van anderen die je toch niet wilt accepteren.

Enne......de enigste PC in dit huis waarop MSN gebruikt wordt is de laptop van m'n vrouw......en laat dat nu toevallig de enigste PC zijn waarop .sqm-bestanden voorkomen.....

Maar dat zal je ook niet overtuigen, neem ik aan.

Greetz,

Harry.

Laten we er maar over ophouden

Bedankt voor je reactie vind ze erg cru maar wil er niet verder over discusieren.
AvP

Harry heeft gelijk, de sqm bestanden komen van msn/live messenger en kunnen zonder gevolgen verwijdert worden.
de $NtUninstall die je in de Windows map ziet, zijn de uninstall programma's om Windows updates ongedaan te kunnen maken. Voor iedere update krijg je zo'n mapje. Als je verder naar beneden scrolt, zie je de rest van de Windows mappen/bestanden.

Dat je bestanden mist, dat zal een andere oorzaak hebben.

Laatst bewerkt:
Minder belangrijk is of je gelijk hebt. Belangrijk is of je er gelukkig van wordt. De vraag is tweeledig. Wat zijn dat voor bestanden sqm en hoe krijg ik mijn verdwenen bestanden terug? De eerste vraag is beantwoord. Dat geloof je of niet.

Ik ben dus bang dat die sqm bestanden mijn eigenlijke bestanden zijn gaan vervangen.

Die conclusie ligt helemaal niet voor de hand en lijkt mij onzin Lijkt mij dat er dan wat anders fout zit. Mogelijk een besmetting, dat kun je beter in een andere rubriek voorleggen. Daar kun je advies krijgen over de te volgen stappen.

Heb je al met de zoekfunctie gezocht naar de vermiste bestanden?

Het schijnt dat je in Windows Live Messenger in Help de "Verbetering van Klant ervaring"-deelname uit kan zetten waarna de SQM bestanden niet meer aangemaakt worden

Als TS 20 jaar pc ervaring heeft,had hij via zoeken op bestandsextensie gezocht,dan had hij waarschijnlijk al zijn kwijtgeraakte bestanden allang teruggevonden!

Laatst bewerkt door een moderator:
Als TS 20 jaar pc ervaring heeft,had hij via zoeken op bestandsextensie gezocht,dan had hij waarschijnlijk al zijn kwijtgeraakte bestanden allang teruggevonden!

Ja, en die 20 jaar ervaring heeft dan blijkbaar toch zijn vruchten afgeworpen want die kwijtgeraakte bestanden heb ik inderdaad gevonden en wat die sqm bestanden betreft, hebben jullie allemaal gelijk, dus jij ook Harry.
Door een stomme fout door mij zelf gemaakt kon ik mijn verdwenen bestanden niet meer zien. Fout hersteld, bestanden terug.
Mijn excuus als ik eigenwijs ben overgekomen maar ik ben nou eenmaal moeilijk te overtuigen als ik ergens zelf niet zo in geloof en dat was deze keer fout.
AvP

Ben blij dat je dat ruiterlijk toegeeft, excuses maakt en dat het probleem is opgelost.
Groet, De Hulk.

Hoi !

Oke, hoor, goed dat het toch is opgelost !

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan