computer heel langzaam, melding virtueel geheugen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rened

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2004
Berichten
95
Ik zit veel op internet via casema kabel. De laatste tijd heb ik alleen erg veel problemen met blijven hangen van internet, en bij het openen van mappen van de harde schijf.

Ik heb enkele keren de melding gehad dat er onvoldoende virtueel geheugen is. Ik gok dan ook dat dit er wel wat mee te maken heeft.

Ik heb zelf geen verstand van computers, en hoop dan ook dat jullie me kunnen helpen.

Wat er vaak gebeurd is als ik een grotere site open, en iets doe met java bijvoorbeeld, dan blijft het lang hangen voordat het opstart, alsof de computer het even niet aankan, maar later opeens wel. ( ik zie ook linksboven het iqoontje wit worden, en opeens later weer normaal worden.

Ik heb spybot er al doorheen gehaald, en alles verwijderd wat fout was. Tevens heb ik een programma gedownload wat er voor zorgt dat de computer neit alles onthoudt wat ik op internet heb gedaan. Ik heb hierdoor de melding niet meer gehad van het virtueel geheugen, maar de computer is nog steeds te sloom, ( en het internet en het openen van bestanden)
tevens heb ik mcaffee virusscanner standaard aanstaan en laat die regelmatig het gehele systeem scannen op virussen.

Om de juiste oplossing te vinden voor deze problemen heb ik hier enkele gegevens van mijn computer:

het is een packerd bell laptop pentium 4. 1.80 ghz, en 192 MB RAM-geheugen.
harde schijf is ongeveer 30 gb, plus een externe harde schijf van 120 gb.

totale wisselbestandgrootte is 286 mb. en de beschikbare ruimte is 1782 mb.( door het systeem beheere grootte).

ik hoop dat dit genoeg informatie is, en dat jullie een oplossing weten wat ik kan doen of proberen, want het wordt steeds irritanter.

groeten rene
 
reactie

sorry voor de late reactie, ik heb even de test gedaan, en het volgende kwam eruit. download: 230,8 kbyte/sec, upload: 40,1 kbyte per sec, connection 132 conn/min, en pingtest is 11.0 ms.

Is dit snel genoeg????

en ik heb even het topic gelezen wat bij de eerste reactie stond, maar ik heb er niet genoeg verstand van om dat te snappen. Er staan teveel gegevens voor mij om dit rustig door te kunnen lezen en te begrijpen.,
 
Om dat topic even kort samen te vatten:

Download HijackThis, pak het uit naar een eigen map (C:\HijackTHis bijvoorbeeld) Dubbel-klik erop om het te draaien, klik op SCAN, klik op SAVE LOG, sla het ergens op als hijackthis.txt. Wordpad/Notepad zal zich openen, met je HijackThis logje. Druk de toetsencombinatie Ctrl + A in om alles te seletecteren, en daarna meteen Ctrl + C. Nu is je logje gekopierd, en kun je dit bij je volgende post toevoegen door de combinatie Ctrl + V (plakken) te gebruiken.

(Plaats je HijackThis logje dan wel even in dat bovengenoemde topic aub)

Een goede uitleg over HijackThis kun je tevens op deze pagina vinden:
http://home.planet.nl/~kleyn080/hijackthisuitleg.html
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan