computer heel traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

polarbrowneyes

Gebruiker
Lid geworden
31 aug 2012
Berichten
11
Mijn eerste bericht, waarbij ik niet eens weet of dit in de groep Windows/besturingssystemen thuishoort of bij Hardware.

Sinds een paar weken is mijn computer op sommige tijden (zoals nu) niet meer vooruit te branden. Als ik naar Windows Taakbeheer kijk staat Niet-actieve processen op CPU-gebruik van 97%, maar onderin zie ik dat het CPU-gebruik 55% is. Opvallend is dat 1 processor vrijwel 100% in gebruik is en de ander nauwelijks. En dan opeens gaat ie gewoon weer als een speer, met maar een paar procent CPU-gebruik. Hoe kan ik er nu achter komen waar dit door komt?
 
Om te beginnen: welkom op helpmij.nl:thumb:

Je zou eerst eens kunnen starten met scannen op malware en spyware. MBAM en superantispayware zijn hele goede aanraders op dat vlak.
Scan ook eens heel diep met je antivirusscanner.
Laat dan even weten of je succes boekt.
 
Mocht je computer vervolgens virusvrij zijn, dan kan je wat optimaliseerprogramma's proberen. Advanced system care is een goede gratis daarvan: klik voor hun website
 
Privazer kan ook zorgen voor een sneller systeem, alhoewel het opruimingsproces wel lang duurt. Let er op dat je niet te veel aanvinkt bij dingen die je niet kwijt wilt...
 
werkt weer

Iedereen bedankt voor de tips, ik heb ze allemaal ter harte genomen.
MBAM heeft 2 bedreigingen gevonden (PUP.BundleInstaller.BT en Broken.OpenCommand) en verwijderd.
Ik heb alles door laten lichten door een optimaliseerprogramma (gebruik zelf Iolo System Mechanic).
En daarna Privazer gedraaid.

Welke nu de doorslag gegeven heeft weet ik niet, maar hij loopt nu weer als een zonnetje :thumb:.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan