Computer helemaal leegmaken, herinstal

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gerri0

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2008
Hoi ik heb sinds kort een nieuwe laptop en nu heb ik alle belangrijke bestanden van me desktop overgeplaatst daar naar toe en nu wil ik mijn desktop helemaal leegmaken en opnieuw xp installeren, kan iemand mij vertellen hoe ik mijn schijfen kan formateren (zo heet dat toch? ) want ik kan neem ik aan de c schijf met windows erop niet formateren als ie aan staat ? alvast bedankt

Hoi,

Met de originele XP-cd een herinstallatie doen.
Aan het begin van het installatieproces heb je de mogelijkheid om de bestaande partitie waarop XP is geïnstalleerd te verwijderen, opnieuw aan te maken en hierop een 'schone' installatie van XP te plegen.
Het wordt dan al heel wat moeilijker om de 'oude' gegevens die hierop stonden nog terug te halen.

Houdt er overigens rekening mee dat er ook andere partities of schijven in de pc kunnen zitten waar ook nog gegevens op staan. Tijdens de herinstallatie van WinXP kan je ook deze partities verwijderen, evt. samenvoegen met andere schijfruimte en er één partitie van maken etc.
Maar deze laatste kan je natuurlijk ook opnieuw formatteren terwijl Windows er nog 'gewoon' op staat.

yeah t is gelukt hoor nog even wat drivers installeren maar alles is nu weer mooi leeg :D dankje

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan