Computer herkend cdrom- en dvdspeler niet..

Status
Niet open voor verdere reacties.

KimSerh

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2005
Hallo allemaal,
Ik heb pas een nieuwe computer gekocht en heb net de hardeschijf van de oude comp gekopieerd in de nieuwe.. nu herkend hij alleen de cdrom ding en de dvd ding niet meer :( Ik snap er echt helemaal niets van! In de bios zegt ie dat de cdrom niet is geinstalleerd.. wat moet ik nu doen? kan iemand mij misschien helpen?

Logisch. Hoe heb je je de oude HD gecopieerd op de nieuwe ???. Als je een ghost van je oude HD op je nieuwe zet, mislukt dit voor 99,99% . Je moet je nieuwe Hd pationeren en formateren, daarna je OS installeren.

ik moet wat?? :8-0:

Ik heb de stekkertjes van de dvd-rom er even uit gehaald toen de comp uit stond, toen die stekkertjes in de hardeschijf van me oude conmp gedaan en toen de comp aangezet en toen de bestanden gekopieerd op me nieuwe comp.. en toen de comp weer uitgezet, stekker uit die oude hardeschijf gehaald en weer in de dvd-rom gedaan en toen de comp weer aan gezet en toen zei de comp dat hijwat miste en zag hij de cdrom en dvdrom niet meer..

snap je het nog? :p ik niet!

Ik wel :)

Ik snap één ding niet. Wat heeft de dvd met HD te maken. Vertel eens: Je bebt een nieuwe PC gekocht.

1° Stond daar een OS (Windows...) op
2° Heb je je oude HD als slave gezet om dokumenten te copiëren naar uw nieuwe HD.
3° Ik denk dat een en ander mispeuterd hebt.

ik heb alleen maar een stekkertje verplaats en weer terug gezet.. :S oh ik snap er echt niets meer van..

ik heb dus een nieuwe comp gekocht.. en wilde de bestanden van me oude comp op de nieuwe zetten.. ik heb toen de computers uit gezet, de hardeschijf uit die ene gehaald, en in de nieuwe de stekkers van de dvdrom eruitgehaald en die in de hardeschijf van die nieuwe gedaan.. toen de comp weer aan gezet en de bestanden gekopieerd, dat ging perfect.. toen heb ik de comp weer uitgezet, de stekker uit hardeschijf gehaald en weer in de dvdrom gedaan en toen weer opgestart en toen gaf ie aan dat ie drive 0 en drive 1 niet vinden kon toen heb ik in de bios gekeken en toen zei ie dat de cdrom niet is geinstalleerd

dat heb ik dus gedaan..

Lees nu eerst even mijn vorig bericht. En zet eens punt voor punt in een bericht hoe je alles gedaan hebt. Want van je uitleg kan ik niets zinnigs distilleren.

Oke ik snap em:D
Kijk eens of je de stekkers weer goed hebt aangesloten.

Nadat je je oude HDD erin gehad hebt op de plaats van je dvd en alles overgezet had naar je harde schijf die er al in zat ,heb je waarschijnlijk de dvd niet jofel terug aangesloten.

Bijv de stekker er niet helemaal ingedrukt of voedingstekker er niet goed in.
Mischien zit het wel verkeerd om.
check het ff.
Ik hoor het nog.

Laatst bewerkt:
Nu ja. Niet iedereen kan zulk een uitleg verklaren:o

Nou ze doen het weer hoor..
jullie raden nooit wat het nou was.. :o :o :o :o De stekkertjes zaten inderdaad niet goed aangedrukt.. tja weet ik veel.. ik ben nietzo handig.. :p
Heel erg bedankt in ieder geval! Mocht ik weer eens wat hebben met me computer dan zien jullie me zeker terug op de site!

:love:

haha :D
Kan gebeuren,als het maar weer oke is.
Graag gedaan.:thumb:

Zet je je vraag nog even op opgelost?

Geplaatst door KimSerh
Nou ze doen het weer hoor..
jullie raden nooit wat het nou was.. :o :o :o :o De stekkertjes zaten inderdaad niet goed aangedrukt.. tja weet ik veel.. ik ben nietzo handig.. :p
:love:
Geplaatst door maikel9
Oke ik snap em:D
Kijk eens of je de stekkers weer goed hebt aangesloten.

Nadat je je oude HDD erin gehad hebt op de plaats van je dvd en alles overgezet had naar je harde schijf die er al in zat ,heb je waarschijnlijk de dvd niet jofel terug aangesloten.

Bijv de stekker er niet helemaal ingedrukt of voedingstekker er niet goed in.
Mischien zit het wel verkeerd om.
check het ff.
Ik hoor het nog.

Trouwens ik had het toch al geraden.;)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan