Computer herkent ethernet kabel niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter Laze
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Laze

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2010
Hi,

Sinds de verhuizing heeft mijn computer de kuur dat hij de ethernet-kabel niet altijd wil herkennen. Toen heb ik netjes de drivers van mijn Realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC gedownload (en geïnstalleerd ;)), en deze pakt hij meestal wel. Een enkele keer geeft hij bij het opstarten aan dat hij het PCI-apparaat niet herkent, als ik dan 3 of 4x opnieuw opstart en (de-)installeer, dan pakt ie 'm op een gegeven moment wel weer.

Echter.. sinds een paar maanden valt mijn PC ook opeens, zomaar, uit. Een keer zag ik een BSOD met hetvolgende; DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL. rtnicxp.sys - Adress F687B7EE base at F6870000, datestamp 433CACEE. Opzich een opluchting, want dit heeft dus waarschijnlijk met de drivers van mijn ethernet-controller te maken.

Ik heb nog steeds dezelfde drivers als na de verhuizing, maar hij blijft aangeven dat hij het PCI-apparaat gewoon niet herkend. En vanaf vandaag werken de drivers ook niet meer.

Ik heb even gekeken in verschillende topics wat ik kan zou kunnen doen, maar ik heb de oplossing nog niet gevonden. Ook de oplossingen die werden gegeven hielpen mij niet verder. Ik ben niet helemaal zeker welke info jullie nodig hebben, dus laat het me gerust weten als er meer nodig is:

Type: Realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC
Details van PCI-apparaat: PCI\VEN_10EC&DEV_8031&SUBSYS_D0031631&REV_10\3&13CB0B0C5&0&98

Ik heb een AMD Sempron 3300+.. ik hoop dat jullie mij een stap dichter bij de oplossing kunnen brengen. Alvast bedankt!

Verhuizing? Dan kan er van alles gebeuren.:confused: Ik heb de indruk dat je softwarematig zoekt maar dat het in de hardware zit. De kabel en/of stekker aan kabel kan bijv. gammel geworden zijn (rommel er eens wat aan als je een storing hebt).

Heb je binnenin je PC gekeken? Haal de netwerkkaart er eens uit en doe hem terug.

Hoe staat die kaart overigens in Apparaatbeheer vermeld? Heb je verder geen problemen in Apparaatbeheer?

En je PC die uitvalt "sinds een paar maanden"? Doet ie dat iedere dag?

Laatst bewerkt:
Ja lijkt idd op een hardware probleem... De pc is al een beetje bejaard aan het worden en dan neemt de kans op storingen toe, zeker als je hem ook fysiek verplaatst. En hoe lang is het geleden dat je hem van binnen eens goed hebt schoongemaakt?
Schoonmaken = voorzichtig alle stof verwijderen en daarna alle kabels (intern en extern), kaarten en geheugenreepjes nalopen of aandrukken; checken of alles nog zit zoals het hoort.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan