Computer herkent Harddisk niet, Windows wel!

• Onderwerp starter Onderwerp starter immer
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

immer

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 okt 2004
Wie heeft er verstand van Compaq computers???

Ik heb een Compaq Presario 5420 (ja, ik weet 't, zo worden ze niet meer gemaakt) en mijn harde schijf is kapot. Nu heb ik een nieuwe harde schijf gekocht, maar deze wordt niet herkend door mijn computer. Echter als ik mijn Windows XP (Professional) CD er in doe, herkent Windows m'n harde schijf wel! Ik heb al geprobeerd in BIOS via CMOS de harde schijf te dedecteren, maar hier heb ik uberhaupt geen mogelijkheid toe (dankjewel Compaq). Ook heb ik een programmaatje gedownload van Western Digital (fabrikant van de harde schijf), maar dit programma herkent m'n harde schijf ook niet.
Hij staat op Master en is maar 8,4 Gb, dus kan niet te groot zijn voor m'n moederbord.

Weet iemand of dit probleem op te lossen is? Ik kan ondertussen wel wat hulp gebruiken, want ik weet niet meer waar ik 't moet zoeken....

En als je een poging waagt om XP te installeren dan? kun je dan wel in windows booten?

Kijk eens naar de jumper instelling van de harddisk, bij Compaq moet deze heel vaak op C/S (cableSelect) staan.
Kijk dus op de oude harddisk hoe die stond en zet de jumper op de 'nieuwe' harddisk ook zo.

Ik heb de Windows XP CD in de de lade gestopt, de harddisk geformateerd en vervolgens installeert hij Windows vanaf de cd-rom. Tot dan gaat het goed, maar als ik moet herstarten om verder te gaan met de installatie start de computer weer op van de cd-rom en krijg ik opnieuw de vraag of ik windows wil installeren. Als ik kan voor 'ja' kies word ik gewaarschuwd dat er al een besturingssysteem op de schijf staat. Hij krijgt de installatie dus niet voltooid, denk ik. Zo blijf ik elke keer in rondjes gaan. Zou niet weten hoe ik windows anders moet booten.

Wat betreft de plaatsing van m'n jumper. Die staat nu op Master, omdat ik op deze harde schijf geen afbeelding zie over hoe ik hem op 'cable select' moet zetten. Is hier evt wel de mogelijkheid toe dan?

Alvast bedankt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan