Computer herkent Harddisk niet!

Status
Niet open voor verdere reacties.

INT IT Michael

Gebruiker
Lid geworden
22 aug 2007
Hallo,

Ik heb in mijn pc 1 cd brander 2 Harddisks van 5 gb die prima werken maar nu wil ik nog een harde schijf van 10 gb plaatsen (uit een andere PC met belangerijke bestanden). Als ik de IDE kabel aansluit op de schijf, en ik doe de pc aan dan werkt mijn cd brander niet. Als ik de harddisk automatisch wil installeren (Start -> Control Panel -> System -> Hardware -> Device Manager. Als ik daar Action -> Scan for hardware changes doe, dan krijg ik in My Computer de hardeschijf wel te zien (dat hij FAT 32 is), maar als ik probeer te openen loopt hij vast en kan ik niks meer doen, mijn cd brander doet het ook niet op het moment dat de harddisk aangesloten is.
In de BIOS staat de harddisk ook niet weergegeven.
Ik heb geprobeerd om windows opnieuw te installeren, maar dat lukt niet omdat de cd speler niet werkt.

Ik hoop dat dit duidelijk voor iedereen is want zelf weet ik ook niet veel over computers.
Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groeten,
Michael.

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de snelle reply,

ik heb de jumpersettings doorgenomen, en ik denk dat ik weet waar de fout zit(/zat) ik zag nl op de IDE kabel staan "MASTER" en "SLAVE" ik heb de cd brander eruitgehaald en de harddisk op master gezet kijken of dit werkt.

nogmaals bedankt
Michael

Nog een probleem.

Als ik de cd brander eruit haal, en de harddisk op MASTER zet, dan werken de harddisks allemaal perfect.
Als ik de cd brander erin doe en op SLAVE zet, dan werken ze allebei niet.
Ik in de BIOS/CMOS setup kijken en de cd brander was MASTER en ik heb die veranderd in IDE Removeable
En de Cd brander als slave. Als ik klaar ben vraagt de pc of ik wil opslaan en opieuw starten, ik kies "YES", maar als ik terug ga naar de BIOS/CMOS setup dan staat alles weer in oude staat!

Hoe kan ik dit oplossen ?

Michael

Kijk op de site van de hardeschijffabrikant hoe de master met slave jumper(s) moeten staan, bij sommige dien je ook een jumper te plaatsen als er een slave bijhangt.

Ook is het van belang dat hij bij een 80 aderige kabel aan het eind van de kabel zit, na de middelste connector en na het korte gedeelte van de kabel.

Overigens dient die CD/DVD niet als removeble gezet te worden, op auto werkt het prima.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan