Computer herkent headset niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

luddie

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 mei 2012
In eerste instantie had ik geen geluid op mijn computer, toen heb ik Realtek HD audio Manager geinstalleerd en toen had ik geluid. Nu heb ik echter ook een headset gekocht en als ik die aansluit op de juiste poorten op de computer dan hoor ik wel geluid door mijn boxen maar mijn spraak kan ik niet opnemen. Ik ga dus naar eigenschappen voor audioapparaten en geluiden, maar kan ik bij spraak afspelen alleen maar Realtek HD audio output kiezen en bij die spraak opnemen alleen maar Realtek HD audio input kiezen.

Alle suggesties en hulp worden geapprecieerd. Alvast bedankt!

PS: hoop dat dit het goede gedeelte van het forum is, ik ben nieuw ;)

Laatst bewerkt:
Wat je kan doen is een oudere driver installeren van realtek en dan weer naar sound manager gaan en dan kijken of je wel microfoon kan opnemen.
Had een soort gelijk probleem en opgelost met het installeren van een oudere driver.

Met vriendelijke groeten

Welke windows heb je?
Want ik had ook zo'n probleem toen ik nog een realtek had (inmiddels over gegaan op creative) maar toen had ik XP, volgens mij in windows 7, pakt ie het automatisch..
Zo niet, moet je ff kijken welke geluidskaart je hebt, en inderdaad een oudere driver, of een beta driver installeren.
Dat moest ik ook doen, omdat ik bsods kreek in lord of the rings online met mijn geluidskaart, omdat ik spraak gebruik ingame. Beta had het opgelost, maar ja.
Werkt dit niet, dan weet ik het ook niet..

Groet van Martijn

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan