Computer herkent netwerkkaart niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koenie31

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2012
Hallo,

Ik heb een oude Windows 98 gekregen en ik zou hem graag op internet willen aansluiten
dus ik heb een netwerkkaartje geïnstalleerd maar hij weigert die te herkennen en ik kan geen verbinding maken.

De specificaties zijn:
Toshiba Equium 3150M
633Mhz Intel Celeron
255,0 Mb Ram SD-ram
Windows 98 SE

Groetjes

Tjaa..de driver bij de netwerkkaart opzoeken en hopen dat ie windows 98 ondersteunt.

probeer eens uit te vinden wat voor een merk en type netwerkkaart het is,staat mss op het kaartje zelf en post dat hier.
ook kun je proberen via software er achter te komen wat voor een kaart het is via bijv. speccy of pcwizzard 2010 beide freeware trouwens.

Standaard wordt er een 3com netwerkkaart bijgeleverd. Zit die er nog in of heb je een andere geplaatst?
Indien de 3com kaart: driver voor Win98

Tijs.

Ik heb een andere geplaatst en ik heb nog de installatie diskette maar ik heb de pc al laten zoeken op de diskette en hij vind niks.
Op de diskette staat de software voor Windows 95/98/2000/Me maar nergens tussen in die mappen vind ik een setup.

Er zijn ook diskettes die je kunt gebruiken i.c.m. Configuratiescherm -> Hardware
of via rechtsklikken op Netwerkomgeving -> Eigenschappen kiezen -> knop Toevoegen -> Adapter

Wat makkelijker geweest als je óf de inhoud van die diskette liet zien óf gewoon teruggemeld had welke netwerkkaart (merk + type) je geplaatst hebt?

Tijs.

Ok: Start, Instellingen, Configuratiescherm, Systeem, tabblad Hardware. Klik daar Netwerkadapters of Onbekende apparaten open (met geel vraagteken). Uit je bericht is niet duidelijk waar de Netwerkkaart in de lijst staat.

Dubbelklik de Netwerkkaart, tabblad Stuurprogramma, klik Stuurprogramma bijwerken.
In de Wizard klik Volgende, klik Een lijst van alle stuurprogramma's.., Volgende.
Klik dan Diskette, laad je Diskette, Bladeren, A:, ga naar de map 98, & zoek daar naar een bestand genaamd .inf. Kunnen er meerdere van zijn, vaak voorkomende is oemsetup.inf.

Klik Open, je komt terug in de lijst, als het goed is staat nu de goede Netwerkkaart in de lijst, Volgende, etc.., tot Voltooien. Herstarten.

Ik heb de diskette al volledig laten lezen en doorzocht maar er is nergens en oemsetup.inf.
er staat alleen een tekst document van kladblok en ik heb dit gedaan maar
hij weigert de netwerkkaart te herkennen.

Het type van de netwerkkaart is
FNC-0109TX (fast ethernet adapter)
10/100 Mbps

Het is een Level One adapter.
Driver: hier, na uitpakken is de voor jou relevante driver te vinden in de W98 submap. Instructies voor installatie staan er ook.

Succes,

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan