Computer herstart niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hennepen

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2001
Wie van jullie heeft een oplossing voor mijn probleem.

Ik heb de harde schijf geformatteerd en Win XP erop gezet zoals voorheen. Alles werkte goed. Toen SP 2 geinstalleerd en nu sluit de computer wel af, maar herstart niet meer. Ik moet op de aan en uitknop drukken om hem dan uit te zetten. Dus uitschakelen doet hij heel goed, maar herstarten niet..

Uiteindelijk heb ik SP2 eraf gegooid en tot mijn grote verbazing startte de computer weer op. Echter weer vanaf de cd-rom SP2 geinstalleerd en zie daar... weer niet opnieuw opstarten.

Wie o wie heeft hier een oplossing voor?

Heel graag!

Hennepen

reactie

Nu blijkt maar weer eens dat sp2 veel te vroeg uitgebracht is. Ik zelf wacht misschien nog wel een jaar met die up-date!!! Over jouw vraag: je zal t.z.t. best een antwoord van een kenner krijgen.

Hallo,

Dank u wel en ik mag het hopen daar het zeer vervelend is.

Hopelijk komt het antwoord hierop ook vrij snel omdat ik eigenlijk niet verder durf te gaan met progr. installeren.

Vriendelijke groet

Hennepen

Re: reactie

Geplaatst door brbr
Nu blijkt maar weer eens dat sp2 veel te vroeg uitgebracht is. Ik zelf wacht misschien nog wel een jaar met die up-date!!! Over jouw vraag: je zal t.z.t. best een antwoord van een kenner krijgen.

Daar ben ik het niet mee eens dus. SP2 staat sinds de eerste dag dat deze is uitgekomen op mijn pc. Heb tot heden geen enkel noemenswaardig probleem gehad met SP2. Werkt prima. Dat er computers zijn die niet met SP2 werken heefd altijd een oorzaak. Het is dan ook zaak i.v.m veilig internetten dat men niet zomaar SP2 weer gaat deinstalleren, maar gaat zoeken naar de oorzaak.

@Hennepen
Legale versie Xp?

Zeker weten dat het een legale is mijnheer Slaats.
Misschien heeft u toch ondanks de legale versie een idee?
Dat zou fantastisch zijn.

Dank u bij voorbaat

Groet Hennepen

Zou het eerlijk gezegt niet weten waarom Jouw pc niet opstart met SP2.

Als het niet lukt met SP2 op cd, probeer het dan eens via Windows Update. Dan wordt je pc eerst gescant en vervolgens wordt SP2 aangepast en geinstalleerd.

Succes :)

Dat ga ik proberen, maar het zal wel morgen worden daar ik er voor vandaag genoeg van heb, tenzij er iemand is met de echte oplossing.
In ieder geval hartelijk dank tot zover en een fijne avond

Hennepen

reactie op Slaats

Je moet zowat een expert zijn om een gewone update tot een goed einde te brengen. Er zijn miljoenen mensen zoals ik die een gemiddelde kennis van hun pc hebben en het niet aandurven een update (sp 2) te doen. Want de ellende kan dan echt eventueel beginnen. De meesten van ons rijden in een auto en als die er mee stopt verwacht niemand dat we hem ook weer aan de praat krijgen. Daar zijn deskundigen voor!

Toen SP 2 geinstalleerd en nu sluit de computer wel af, maar herstart niet meer. Ik moet op de aan en uitknop drukken om hem dan uit te zetten. Dus uitschakelen doet hij heel goed, maar herstarten niet..

Het is me niet duidelijk.
Kun je alleen niet herstarten?
Of sluit Windows niet goed af?

Het laatste gebeurt meestal met een verkeerde driver.

Re: reactie op Slaats

Geplaatst door brbr
Je moet zowat een expert zijn om een gewone update tot een goed einde te brengen. Er zijn miljoenen mensen zoals ik die een gemiddelde kennis van hun pc hebben en het niet aandurven een update (sp 2) te doen. Want de ellende kan dan echt eventueel beginnen. De meesten van ons rijden in een auto en als die er mee stopt verwacht niemand dat we hem ook weer aan de praat krijgen. Daar zijn deskundigen voor!

Het is inderdaad zo dat je bijna een expert moet zijn om een pc goed te kunnen laten werken en veilig te kunnen internetten. Dit is inderdaad triest. Vooral voor de beginners en de ouderen onder ons als het gaat om veilig het internet op te gaan, zonder geinfecteerd te raken door Spyware, Virussen e.d. Dan zul je zelf het een en ander moeten gaan uitzoeken en kennis gaan vergaren om dit te voorkomen. Met andere woorden om je auto goed te laten rijden zal je toch af en toe eens een beurt moeten laten uitvoeren en deze zelf naar de garage brengen. Ben je handig dan doe het zelf ;)

Hallo Elisa,

Sorry dat ik nu pas antwoord, maar ik kom net weer achter de pc en zag je bericht. Na het installeren van SP2 herstart de computer niet meer. Dus ik ga naar start>uitschakelen en dan kies ik opnieuw opstarten. Hij blijft dan vaststaan in het allerlaatste grijze scherm ( staat dus niets meer in ) en start dus helemaal niet meer op. Ik moet dan de computer eerst met de aan en uit knop uit zetten en dan weer aanzetten. Dus met een programma installeren die om een herstart vraagt, lukt dat niet.

Wil ikn uiteindelijk de pc helemaal uitzetten met de start> uitschakelen, dan sluit hij helemaal af en is hij in orde.
Hopelijk ben ik iets duidelijker geweest en heb je voldoende informatie.
Bedankt voor de reaktie.
Groet
Hennepen

Nou, dan zou ik in ieder geval het servicepack er weer voor een poos afgooien en blocken of weigeren.

Is hierna alles weer normaal dan weet je zeker dat het aan het servicepack ligt en je zult dan ook niet de enige zijn met dat probleem. (oplossing komt dus zeker)

Een pc die niet goed herstart lijkt me een groter probleem dan de beveiliging die het servicepack j e geeft. Eigenlijk heb je al een firewall en virusscanner als goede beveiliging. (ga ik vanuit tenminste)

Misschien is het surfen alleen wat riskanter.
Liever dit dan een pc die straks helemaal stikt in het opstarten.

Hallo Elise,

Weer online en ik zie dat je weer heel aardig hebt geantwoord.
IK denk dat ik je advies gewoon opvolg en sp2 eraf gooi.
Inderdaad het beste.

Bedankt en groetjes
Hennepen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan