Computer herstart steeds

Status
Niet open voor verdere reacties.

Egel007

Gebruiker
Lid geworden
4 dec 2007
Hallo,

Sinds een aantal weken start mijn computer soms zomaar opnieuw op. Meestal als hij dit ging doen, was het weer een tijdje geleden dat ik hem schoon had gemaakt en maakte ik hem dus schoon. Werkte hij weer, perfect.
Maar dit keer heb ik hem gisteren nog grondig schoongemaakt, enkele onderdelen eruit gehaald, en hem weer in elkaar gezet. Aangesloten en wel, hij werkte weer. Maar vandaag is hij al maarliefst 3 keer opnieuw opgestart, en vrijwel redelijk snel achter elkaar. Het kan dus niet aan de hoeveelheid stof liggen in de computer.

Ik denk nu dus dat mijn voeding het gaat begeven. Ik heb een voeding er in zitten die ik uit een oude computer heb gehaald. Ik denk dat hij ongeveer uit 1997 komt, maar dat weet ik niet zeker. Hij heeft het zolang als ik mijn computer al in elkaar heb staan (1,5 jaar) altijd goed gewerkt, maar zou het kunnen dat hij het nu gaat begeven?
Bovendien zit er wel een hoop stof aan de ventilator in de voeding, die ik niet goed kan schoonmaken. Zou het ook kunnen dat de voeding oververhit raakt en daarom soms uitklapt? Is er een mogelijkheid de voeding uit elkaar te halen om de ventilator schoon te kunnen maken? Of moet ik maar gewoon een nieuwe kopen?

Bij voorbaat dank!

Wat zijn de specificaties van je systeem? (processor, moederbord, grafische kaart)
Welke voeding zit er nu in? (merk, wattage)
Hoeveel ventilatoren (excl. die op je processor) zitten er in?

Voorlopig zit ik toch aan je temperatuurtjes te denken, meet die eens op met het programma PC Wizard via http://www.cpuid.com/pcwizard.php

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan