Computer hulp nodig!

Status
Niet open voor verdere reacties.

tim070192

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2006
hallo,
Ik ben zeker geen computer expert, maar probeer toch mijn computer schoon te houden met behulp van freeware. Op het moment heb ik: AVG Free, Sygate personel firewall, CrapCleaner, Ad-Aware personal, Spybot Search and Destroy en CWshredder. Maar als ik op sites zoals deze kijk: http://www.techsupportalert.com/best_46_free_utilities.htm en vele andere dan krijg ik weer een hele waslijst op voor programmas die met tegen spyware, malware... etc etc. Dan is de utility "Empty Temp Folders" weer beter dan ccleaner omdat die niet zo goed is met de temp files :confused: . Op deze manier lijkt het net of je een hondertal dingen nodig hebt om je computer goed te laten lopen.
Ik heb echt geen idee wat ik nou nodig heb en niet. Zou iemand mischien een lijstje kunnen maken met de beste programmas die ik nodig heb om mijn computer 100% perfect te laten lopen? (Of zo dicht bij mogelijk bij die 100% dan ;) )
Alvast heel hartelijk bedankt,
Tim

Met hitmanpro heb je een hele lijst anti-spyware programma's in een programma.
Deze programma's worden ondersteund door hitman pro.

Antispywaresoftware Ondersteunde licentie Ontwikkelaar
Ad-Aware SE 1.06 Personal (Freeware), Plus en Professional Lavasoft
Spybot Search & Destroy 1.4 Freeware PepiMK
Spy Sweeper 3, 4 en 4.5 (1 Probeerversie en abonnementsversie Webroot
Spyware Doctor 3.5 Lite versie en abonnementsversie PC Tools
CWShredder 2.19 Freeware InterMute
SpywareBlaster 3.5.1 Freeware Javacool Software
JScript Patch 1.01 Freeware eEye Digital Security
Flash Player security upgrade Freeware Adobe Systems
WMF Security Update (KB912919) Freeware Microsoft
Spyware Block List Freeware SpywareGuide
NOD32 Antivirus 2.5 Probeerversie en abonnementsversie NOD32 Nederland
Sysclean Package Freeware Trend Micro
SuperDAT VirusScan PrimeSupport overeenkomst vereist McAfee

Website: http://www.hitmanpro.nl

Ik raad het af hitmanpro te gebruiken, zeer veel problemen hier op het forum na gebruik hitmanpro.

Wat je nu op de pc hebt staan is wel voldoende.
En natuurlijk niet op iedere site domweg op ja klikken.

Laatst bewerkt:
Wat jij op dit moment gebruikt is prima.
De enige die ik er nog bij zou zetten is Spywareblaster.
Voor de rest zoveel mogelijk surfen met Firefox ipv Internet Explorer.
In ieder geval NIET Hitman Pro installeren.
Dat programma haalt af en toe essentiele onderdelen weg.
Niet doen dus.

De programma'sdie in Hitmanpro zitten moet je appart gebruiken.
Als je de "schil" hitmanpro gebruikt dan heb jij geen controle meer over jou computer.
En zoals jozo al typt hitmanpro maakt meer kapot dan je lief is.

Meschien het enige programma dat ik nog zou aanraden om te scannen is ewido.

Windowsdefender is ook goed te noemen in combinatie met wat je al hebt van antispywareprogramma's. Ewido kan je gebruiken ipv ad-aware en spybot search & destroy. Omdat ewido eigenlijk een totaal suite is. Je kan kiezen om er ofwel spybot te verwijderen ofwel ad-aware.Spywareblaster is meer nodig als je nog met IE werkt. Je hebt bij FF betere aparte extensies om je tegen kwaadaardige sites te beschermen.

windows defender is nog in bèta fase dus ik zou het niet aanraden.
Met de realtime protection van windows defender moet je ook oppassen die zou kunnen botsen met andere realtime protection van andere antispyware programma's zoals die van zonelabs securtiy suite.
Ik zou ewido, spybot, adaware samen gebruiken, 3 programma's is altijd beter dan een.

@lamp De bèta van windowsdefender is wel stabiel hoor. Ze gebruiken immers het programma giant antispyware ga maar kijken in je register. Het bedrijf dat dit maakte is opgekocht door microsoft. Dat programma werkte heel goed. Elke realtimebescherming kan botsen.

Bedankt!

Hallo iedereen,
Harstikke bedankt voor de hulp!:thumb:
Ik heb nu Ewido, Ad-Aware Spybot CWShredder CCleaner en Spywareblaster. +ik browse met FireFox. Heb ik nu nog wel iets: als ik SpywareBlaster of Spyware guard (die heb ik ook ff geprobeerd maar ik dacht dat met firefox SpywareBlaster wel genoeg is), dan begint mijn pc met het "configureren van Microsoft XP Professional" en gaat daarna klagen over dat er geen CD in de de drive zit?! Wat is dat nu weer. :p hij doet t daarna (aantal keer annuleren) wel weer.

groeten Tim

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan