Computer installeerd traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

luuk2512

Verenigingslid
Lid geworden
16 jan 2001
Hallo,
Ik heb hier een pc staan (AMD 2800 sempron 512 ddr geheugen)
Het ding moest geformateerd worden omdat hij zo sloom was.
Xp er opnieuw opgezet, daarna de overige software gaan installeren.
Hier zit echter het probleem, het duurt allemaal vreselijk lang voordat hij iets geinstalleerd heeft. Nero bv is nu al een dikke 20 minuten bezig.
Hoe zou dit kunnen?????

Heb jij voor je aan programma's installeren begon ook netjes al je drivers geinstalleerd?

Altijd beginnen met de chipset driver en vervolgens de pc opnieuw opstarten en de overige drivers installeren.

Als deze pc beschikt over IDE (ook wel ATA of PATA genoemd) schijf beschikt ligt het waarschijnlijk aan het niet actief zijn van DMA-modus.
Kijk even in deze discussiedraad voor (o.a.) informatie over DMA-modus.

Succes,

Tijs.

@Lita: Ja
@Dnties: alles staat netjes op DMA

Ik heb zelf het idee dat het aan de usb poorten ligt, want probeer ik Nero te installen via een usb stick dan schiet het niet op, doe ik het via een cd-rom dan gaat het wel goed.
Kan het zijn dat de voeding brak is en niet genoeg stroom (meer) levert?
Er zit een 400 watt voeding in.

BIOS-instellingen m.b.t. USB2.0 nagekeken? Zijn de Host controllers in de USB-sectie van Apparaatbeheer wel als Enhanced (=USB2.0) aangegeven? Andere USB-poorten geprobeerd (vaak zijn niet alle poorten USB2.0)?
En nog wat: Misschien moet je (eerst) een Service Pack installeren voor ondersteuning van USB2.0

Verder geen tips, daar je de rest al nagekeken zou hebben.

Tijs.

Die bios instellingen kijk ik morgen ff naar.
Servicepack 2 is geinstalleerd dus dat moet toch usb 2.0 ondersteunen? Tenminste wat ik er van gelezen heb.
Wat ik nog meer geprobeerd heb: andere HDD, ander geheugen, beide zonder resultaat.
Wel zag ik dat de stroomstekker richting de HDD niet helemaal Apk was, deze vervangen en ik heb het idee dat het nu een stuk beter gaat.
Pc start op en zit op het internet in ca 70 seconden. Dit vermeld ik omdat het ding draadloos internet heeft en het eerst heel lang duurde voor dat de wireless stick in de taakbalk verscheen.

In ieder geval bedankt voor de antwoorden tot dusverre :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan