Computer installeren, nog nooit gedaan.

Status
Niet open voor verdere reacties.

deadbeauty

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2007
Berichten
202
Beste,

Euhm mijn computer is kapot gegaan na een stroom storing, daarbij ging mijn moederbord, processor, geheugen, toetsenbord kapot.

Nu heb ik een nieuw moederbord en processor in mijn pc laten zetten.

Mijn oude geheugen en videokaart paste niet meer dus zijn ook weg. Nu moet ik mijn pc weer aan de gang krijgen, zo iemand zo aardig kunnen zijn even stap voor stap te vertellen hoe dit werkt.

Ik heb nog nooit een pc geinstalleerd, ik hoor allemaal verhalen van partities maken enzo maar ik weet er niets van.

Ik heb 2 hardeschijven, eentje van 30 gb en eentje van 80gb. het liefste heb ik windows XP pro op die 30gb schijf en mijn 80gb schijf opgedeeld in 4 gedeeltes ofzo...

kort stap voor stap is meer als voldoende !! weet er niet veel van, maar zal dan wel lukken.

gr DB
 
Daar is bijzonder veel over te vinden, kijk zelf even op die sites wat je prettig leesbaar vind, gewoon op Google gevonden.
 
Het makkelijkst is dan om te beginnen met die schijf van 80 waarop je 4 partities wenst [vraag me af wat daar handig aan is, maar je zult er beslist een reden voor hebben] voorlopig met rust te laten....
Win XP kan automatisch partitioneren en formatteren.... da's dus een kopzorg minder voor de schijf van 30.....
Dat wordt dan gewoon de CD van windows er in steken en wachten op wat er komt, de vragen beleeft beantwoorden en de rest gaat vanzelf........
Het voordeel is dat je dan daarna al iets met de PC kunt doen onder Windows.......
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan